FANDOM

Убивство Юлія Цезаря
CezarDeath
Дата:

15 березня 44 року до н.е

Місце:

Сенат, Рим, Римська республіка

Результат:
  • Смерть Цезаря
  • Смерть Люція Септимія
  • Втеча Брута і Кассія з Рима
Відомі учасники:

Убивство Юлія Цезаря сталося 15 березня 44 року до нашої ери як кінцевий результат змови, організованої кількома членами Римського братства асасинів, відомого як «Визволителі».

Отримавши вищий виборний магістрат у Римській Республіці — консула — Юлій Цезар оголосив себе довічним диктатором 44 року до н. е. Хоча раніше Цезар ставився до членів Сенату більш дружелюбно і гостинно, із новим статусом він став нахабнішим, не проявляючи жодної поваги до тих, ким він правив, і не бажаючи навіть вставати під час звернення до Сенату. Юлій також розгорнув набагато агресивнішу військову кампанію, щоб ще більше розширити володіння республіки. Опинившись у центрі військових дій, Рим став воєнізованим містом.

Тим часом Орден Древніх також таємно підтримував Цезаря, хоча останній, можливо, навіть не знав про його існування. Це привернуло увагу кількох римських асасинів, перш за все Марка Юнія Брута і Гая Кассія Лонгіна. Разом асасини, не менш ніж сорок з яких були одночасно і членами Сенату, потай вирішили усунути Цезаря на благо народу.

Убивство Редагувати

Підготовка вбивства Редагувати

44 року до н.е., після того, як Цезар оголосив себе довічним диктатором, Незримі зібралися в храмі, прихованому під тим, що пізніше отримало назву Санта-Марія в Аракоелі, у самому центрі міста. Кассій доручив Брутові розробити план убивства, і кожен раз, коли асасини зустрічалися в храмі, заколот проробляли все краще.

Брут урешті решт вирішив напасти на Цезаря в березневі іди, коли той увійде до Сенату. Ця дата явилася Бруту через дивні видіння, які він пережив у храмі. У Сенаті Цезар був би один, без допомоги найближчого оточення і вразливий для нападу. Асасини вирішили діяти групою, щоб забезпечити відданість цілі кожного зі змовників.

Поразка Септимія та вбивство Цезаря Редагувати

Того дня дружина Цезаря спробувала переконати його не бути в Сенаті, затримавши його прибуття і змусивши асасинів побоюватися, що змову викрили. Проте Брут уперто чекав Цезаря в Сенаті і сподівався, що він врешті-решт прийде. Люцій Септимій сказав Юлію Цезарю, що римський народ любить його і бачить у ньому свого бога. Цезар сумнівався, чи може Сенат підтримати його настільки легко, але Септимій запевнив, що, звичайно, може. Перш ніж вступити в бій з Люцієм Септимієм, Айя наказала Бруту та Лонгіну чекати на її сигнал до вбивства Цезаря. Люцій став битися з Айєю і був убитий у процесі.

Коли Айя увірвалася до Сенату, вона вдарила Цезаря ззаду, давши сигнал іншим змовникам до атаки. Хоча Цезар спочатку чинив опір, він незабаром упізнав у натовпі свого колишнього друга і колегу Брута і, відчуваючи себе зрадженим і убитим горем, змирився з долею, а Брут здійснив смертельний удар. Цезар отримав двадцять три рани від асасинів і помер на підлозі Сенату, коли нападники покинули будівлю.

НаслідкиРедагувати

Після здійснення заколоту Сенат амністував убивць Цезаря, що запропонував друг і співконсул Цезаря Марк Антоній. Тим не менш, гвалт серед населення змусив Брута та Кассія втікати з міста, і невдовзі в республіці розпочалися громадянські війни. Урешті решт армії під проводом союзників Цезаря зійшлися зі сторонниками Брута та Кассія в битві при Філіппах у Македонії. Розуміючи явну поразку, два асасини знов утекли, а згодом учинили самогубство. У наступні роки онук Цезаря Август узяв трон і 17 року до нашої ери заснував Римську імперію.