Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
„Kiedyś była to miła osada, ale teraz jest to gniazdo anarchii i zbrodni.”
Kasandra o zatoce Kleptos[src]

Zatoka Kleptos – lokacja w Assassin's Creed: Odyssey.

Opis i geografia[]

Jest to siedziba bandytów znajdująca się na południowo-wschodnim wybrzeżu wyspy Kefalonii. Żeby ukończyć lokację, Kasandra/Aleksios musi:

  • zabić 2 przywódców bandytów;
  • uwolnić więźnia;
  • znaleźć 3 skarby.

Historia[]

Była to niewielka zatoka zamieszkiwana przez Kefalończyków. W nieokreślonym momencie przed 431 rokiem p.n.e. zawitali tam ludzie zbira Cyklopa, rozpętali chaos, splądrowali zatokę i zmienili ją w swój obóz.

W 431 roku p.n.e. najemniczka Kasandra przechodząc w pobliżu zatoki spotkała mężczyznę wygnanego z Aten. Poprosił on ją o pomoc w uwolnieniu z klatki jego brata, którego zbiry z zatoki porwały i uwięziły. Najemniczka zgodziła się pomóc Ateńczykowi i uwolniła jego brata.

Jakiś czas później, w tym samym roku, Cyklop po chwilowej nieobecności w Kefalonii wrócił na wyspę, zacumował swój statek w zatoce Kleptos i zażądał od jednego ze swoich ludzi – Barnabasa, aby zdał mu raport ze swojego ostatniego rejsu. Gdy stary marynarz wspominał spotkanie z pewnym konającym człowiekiem, który twierdził, że spotkał jednooką bestię, zbir wściekł się, ponieważ nie lubił, gdy wołano na niego „Cyklop” i myślał, że Barnabas miał na myśli jego, po czym związał żeglarza i zaczął podtapiać w dzbanie z wodą. Niedługo potem do zatoki przybyła Kasandra, którą przyprowadziły tam plotki o powrocie Cyklopa na Kefalonię. Chciała rozliczyć się ze zbirem, ponieważ był on jej rywalem i groził jej oraz jej przyjaciołom śmiercią. Kobieta zabiła stacjonujących tam bandytów, uwolniła więzionych tam cywilów, złupiła skrzynie ze skarbami, po czym ruszyła na spotkanie z samym Cyklopem. Gdy stanęła z nim twarzą w twarz, pokazała mu, że ma przy sobie jego obsydianowe oko – najbardziej ceniony przez Cyklopa skarb, po czym wsadziła je w odbyt stojącej obok kozy. Rozjuszyło to Cyklopa, który wraz ze swoimi przybocznymi rzucił się na najemniczkę, jednak kobieta poradziła sobie z nimi bez problemu i zabiła ich w walce. Po tym wszystkim uwolniła Barnabasa i razem z nim uciekła z zatoki. Dalsza historia tej lokacji jest nieznana.

Advertisement