FANDOM

Zasiać ziarno – wirtualna prezentacja wspomnień genetycznych Adéwalé z 1735 roku, odtworzona przez analityka Abstergo Entertainment przy pomocy Animusa Omega.

Opis Edytuj

Adéwalé przychodzi do Bastienne po kolejne zadanie.

Przebieg Edytuj

Adéwalé wchodzi do pokoju, w którym przebywa Bastienne i trzech Maronów.

  • Bastienne: Adéwalé, twoja ambicja wciąż mnie zastanawia, ale obiecałam Augustinowi pomoc.

Bastienne podaje naszemu bohaterowi jakąś kartkę.

  • Adéwalé: Co to jest?
  • Bastienne: Wykaz ładunków, a przynajmniej tak mi powiedziano. Spisał go jeden z twoich słynnych rekrutów.
  • Adéwalé: Joachim Francois. Henri Marchand. Fortunée Jean. Dobrze. Jestem pewien że przydacie się podczas wyprawy.
  • Bastienne: Louis Godin ma się spotkać z zarządcą portu, by załatwić pozostałe sprawy związane z planowaną podróżą. Możesz skorzystać z okazji i podmienić wykazy.
  • Fortunée Jean: Gdy dasz znać, będziemy gotowi, by wejść na pokład.

Adéwalé: Dziękuję. Tobie również, Bastienne.

Adéwalé wychodzi z budynku i odszukuje Godina, po czym go podsłuchuje.

  • Rozmówca: Dziękuję, że podzieliłeś się pan wynikami swych fascynujących badań!
  • Louis: Cała przyjemność po mojej stronie. Ale teraz muszę udać się na spotkanie na spotkanie z zarządcą portu.

Asasyn kontynuuje śledzenie Godina, po czym podsłuchuje jego rozmowę z zarządcą portu.

  • Louis: Dzień dobry, (mój panie).
  • Zarządca: I wzajemnie.
  • Louis: Jak mniemam, przygotowania idą zgodnie z planem. Widzę, że praca wre!
  • Zarządca: Istotnie, sir. Jak widać, moi ludzie zwijają jak w ukropie, by zdążyć na czas. Spodziewaj się pan zacnego statku, wyposażonego we wszystko co potrzebne nauce i twoim ee... Innym celom.
  • Louis: Jakim celom?
  • Zarządca: Nie ma się o co martwić, mój zacny przyjacielu. Wszystkim się zajmę. Pozostaje tylko sprawa twoich niewolników. Masz pan nazwiska do wykazu ładunków?
  • Louis: Owszem, oto one.
  • Zarządca: Chodźmy zatem. Muszę mieć tu wszystko na oku.
  • Louis: Idę, idę!

Po chwili następuje zapętlony dialog.

  • Louis: Do czego to wszystko?
  • Zarządca: Och, to? To... ee. To cię nie zainteresuje, panie. Proza morskiego życia. Rzeczy niezbędne do żeglugi. Nie warto zaprzątać sobie nimi głowy.
  • Louis: Ale czy nie zajmują miejsca potrzebnego na resztę sprzętu?
  • Zarządca: Nie. Nic z tych rzeczy. Proszę, (panie) Godin. Nie chcę waści zanudzać szczegółami.

{...}

  • Louis: Mam nadzieję, że statek okaże się wygodny.
  • Zarządca: Cóż, przynajmniej na tyle, na ile to możliwe na morzu!
  • Louis: Prawda! Szczera prawda.

Adéwalé podmienia wykazy ładunków, po czym udaje się do punktu obserwacyjnego, gdzie obserwuje wyruszający z portu statek Godina. Jednak po chwili zauważa również pirackie okręty zmierzające w stronę Vautoura – statku Louisa.

  • Adéwalé: Czarna bandera. Ogryzą ich do kości.

Akcja przenosi się na pole bitwy pomiędzy Godinem i piratami.

  • Adéwalé: Trzeba obronić ten statek. Francuzi czy nie, ci badacze muszą dotrzeć do celu. A nasi ludzie muszą przechwycić ich sekrety. Ta wiedza jest warta więcej niż jakikolwiek ładunek.
  • Augustin: Tak jest, kapitanie. Warto o to walczyć.
  • Adéwalé: Trochę umiejętności i sprzyjającego wiatru, a uwiniemy się z tym w mgnieniu oka.

Po wygranej Experto Crede w potyczce z piratami, statek ekspedycji płynie w dalszą drogę, a Adéwalé kieruje się do portu.

  • Adéwalé: Potrafisz to sobie wyobrazić, Augustinie? Gdy już się podszkolisz, a nasi rekruci wrócą z tymi nawigacyjnymi tajemnicami, będziesz mógł udać się w każdy zakątek świata i werbować tam ludzi.
  • Augustin: To będzie wielka pokusa, ale celem mojej walki jest Port-au-Prince, Adéwalé. Na tym muszę się skupić.
  • Adéwalé: Zbuduj więc Maronom marynarkę wojenną!
  • Augustin: Nie bierz mnie za niewdzięcznika, Adéwalé. Ten statek to prawdziwe błogosławieństwo, a znajomość morza – dodatkowym wsparciem dla naszej sprawy. Ale Maronowie nie pragną imperium. Jedynie niezależności własnej ojczyzny.
  • Adéwalé: Niech i tak będzie, Augustinie. Ale pamiętaj, gdy doprowadzimy nasze dzieło do końca, będziesz mógł dowodzić flotą – w postaci jednego statku lub całej ich eskadry.

Konkluzja Edytuj

Maronowie mają szansę dostać w swe ręce bezcenne informacje na temat geografii.

100% synchronizacji Edytuj

Żeby uzyskać stuprocentową synchronizację z Adéwalé, należy:

  • Zatopić pirackie szkunery przed zatopieniem brygu.
  • Zniszczyć piracką flotę w maksymalnie sześć minut.

Stream the best stories.

Get Disney+