Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Zamek Burgh – potężna warownia nadbrzeżna we Wschodniej Anglii. W 873 roku był tam przetrzymywany przez wikinga Rueda przyszły król Wschodniej Angli – Oswald. Warownia została zdobyta i odebrana Ruedowi przez Eivor, Finnra i popierających Oswalda ludzi.

Opis i Geografia[]

Jest to średnich rozmiarów warownia usytuowana nad brzegiem Morza Północnego we Wschodniej Anglii. W drugiej połowie IX wieku w warowni Burgh zagnieździł się klan Rueda, skąd wyruszał na wyprawy łupieżcze na terenie królestwa. Po najeździe Eivor na zamek, jego mur od strony morza został częściowo zniszczony. Po tamtym wydarzeniu warownia została przejęta na rzecz króla Oswalda i niemalże opuszczona.

Historia[]

W drugiej połowie IX wieku w warowni Burgh osiadł klan duńskiego wikinga Rueda, skąd planowane były wyprawy łupieżcze na terenie Wschodniej Anglii. W pewnym momencie Rued postanowił sięgnąć poza granice królestwa i pewnego wieczoru w 873 roku jego ludzie najechali na Kruczą Przystań we wschodniej Mercji. Najazd ten nie udał się jednak, bowiem osada pod dowództwem Eivor zdołała się obronić i została praktycznie nietknięta.

Jakiś czas później Rued dowiedział się, że Dunwic, gdzie stacjonowali jego ludzie, zostało przejęte przez Oswalda – kandydata na tron Wschodniej Anglii, który chciał się z nim skonfrontować. Duńczyk niezwłocznie wyruszył na miejsce ataku, gdzie wyzwał Oswalda na holmgang. W wyniku tego pojedynku obaj mężczyźni spadli z klifu, jednak przeżyli upadek, a Oswald został pojmany i zabrany do warowni Burgh, gdzie był więziony.

Niedługo potem warownia została najechana przez Eivor i ludzi, którzy wspierali Oswalda i chcieli go pomścić, gdyż uważali, że zginął w wyniku upadku. Postanowiono uderzyć od strony morza: kilka statków, w tym jeden wypełniony dzbanami z oliwą nacierały na warownię. Ujrzawszy je na horyzoncie ludzie Rueda wypuścili kilka ognistych salw. Powstrzymało to część statków, jednak większości udało się dopłynąć do brzegów. Statek z oliwą został podpalony i dzięki niemu część muru została zniszczona w wyniku wybuchu. Dostawszy się do środka ludzie zorientowali się, że Oswald został przy życiu, co jeszcze bardziej zagrzało ich do walki. Podczas gdy ludzie ze Wschodniej Anglii walczyli z klanem Rueda, Eivor zmierzyła się w pojedynku z samym Ruedem i pokonała go. Mieszkańcy królestwa zwyciężyli w boju, Oswald został uwolniony, a warownia została przejęta na rzecz miejscowych i niemalże opuszczona.

Advertisement