Zabójstwo Czapli – wirtualna prezentacja wspomnień genetycznych Bayeka z 48 r. p.n.e., odtworzona przez Laylę Hassan w 2017 roku przy pomocy Animusa HR-8.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Bayek odnajduje swój pierwszy cel, Rudżeka, w Piramidzie Łamanej.

Przebieg[edytuj | edytuj kod]

W 49 r. p.n.e. Siwa była zajęta przygotowywaniem uroczystości powitania faraona, Ptolemeusza XIII. Rok później, medżaj Bayek odnalazł pierwszą osobę związaną z pewnym wydarzeniem, które odbyło się najprawdopodobniej w czasie święta. Do konfrontacji doszło wewnątrz Piramidy Łamanej, gdzie człowiek zwany „Czaplą” został powalony na ziemię, co spowodowało jego zdemaskowanie. Bayek schylił się i podniósł maskę swojego celu.

  • Rudżek: Jesteś medżajem z Siwy? Myślałem, że medżajowie mają otaczać faraona ochroną?

Bayek szybkim ruchem wyjął strzałę, która tkwiła w jego ramieniu.

  • Bayek: Jestem medżajem, który nie służy żadnemu władcy. Widzisz to?

Medżaj wskazał swój tatuaż z imionami wszystkich jego celów, po czym wykreślił imię Rudżeka.

  • Rudżek: Potrafię odczytać własne imię, Nek! Znajdziemy cię. Znajdziemy, gdy tylko zaśniesz.

Rudżek rzucił w medżaja nożem, lecz ten zablokował cios trzymaną w ręce maską.

  • Bayek: Zasnę? Ja nie sypiam. Tylko czekam. W cieniu. I zabiję was wszystkich. Każdego, kto tamtego dnia był w Siwie.

Bayek zabił Rudżeka nożem wbitym w maskę, wciskając mu ją w twarz.

Konkluzja[edytuj | edytuj kod]

Bayek odnalazł i zabił swój pierwszy cel.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Całe wspomnienie jest scenką przerywnikową, lecz menu zapisów gry w menu głównym wyróżnia je jako oddzielne wspomnienie od tego, które jest pierwsze na liście zadań (Oaza).