Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Wąż (eng The Serpent) – kanonierka należąca do Alonza Batilli, jednego z pirackich kapitanów z Karaibów.

Charakterystyka[]

„Wystarczy dla dwóch mężczyzn...”
―Alonzo o Wężu[src]

Wąż to słaba kanonierka pomalowany w niektórych miejscach na czarno i czerwono. Żagle są całe białe. Jest to tak mała jednostka, że nie posiada galionu. Na banderze Alonza Batilli znajduje się czaszka z czerwonymi oczami i dwiema skrzyżowanymi szablami.

Assassin's Creed: Pirates[]

114

Bitwa między kanonierką Marynarki Królewskiej i Wężem

Alonzo: „MÓJ WŁASNY STATEK?!
La Buse:: „Nie większy niż mój pierwszy okręt...”
―Alonzo i Olivier o Wężu[src]

Jest to pierwszy okręt należący do Alonza, który podarował mu Olivier Levasseur w lipcu 1716 roku po bitwie morskiej między nim a Barnesem. La Buse doradził Alonzo by opanował swoją nową krypę, a gdy to zrobi żeby spotkał się z nim w Rafie Skorpiona. Jumao razem ze swoim przyjacielem podjęli walkę z jedną z kanonierek Marynarki Królewskiej. Po tym piraci udali się do Rafy Skorpiona zgodnie z zaleceniami Oliviera. Tam obaj kapitanowie doszli do wniosku iż Alonzo potrzebuje lepszego okrętu.

Alonzo: „Potrzebuję większego statku!
La Buse: „Teraz brzmisz jak kapitan!... Znajdę ci jeden... Ale żagluj ostrożnie... Widziałem w pobliżu statek marynarki królewskiej... który pożre cię jak rekin! ”
―Alonzo i Olivier o Wężu[src]

La Buse eskortował Alonzo, by bezpiecznie dotarli do stoczni. Jednakże podczas drogi, natknęli się na statek marynarki królewskiej, lecz piraci minęli wrogi bryg. Alonzo podążał za La Buse, po czym obaj natknęli się na szkuner, o nazwie Wędrowiec, eskortowanego przez kanonierki. Piraci przystąpili do bitwy, którą wygrali, po czym Alonzo przejął Wędrowca.

Statystyki okrętu[]

  • Szybkość: Rozbudowa okrętu Rozbudowa okrętu
  • Moc: Rozbudowa okrętu
  • Obrona: Rozbudowa okrętu

Uzbrojenie[]

Bandera Alonza Batilla

Bandera Alonza Batilla

Początkowo Wąż posiadał tylko kilka rodzai broni palnej, lecz po dłuższej podróży Alonzo zdobył nowe uzbrojenie.

Ciekawostki[]

  • Sterując okrętem widać, że koło sterowe porusza się, lecz nikt przy nim nie stoi;
  • Gracz może zmienić kolor żagli i ich właściwości;
  • Mimo swoich małych rozmiarów wąż posiadał szalupę, którą kapitan wykorzystywał do polowań na wieloryby, czy wędkowania;
  • Oprócz Zemsty Królowej Anny jest to jedyny okręt, któremu nie można założyć żagli zdobytych dzięki mapą Majów.
Advertisement