Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
„(...) Mógłbyś też dopaść tych, którzy fałszywie świadczą przeciwko tobie. Przehandlowali godność za gotówkę. Nikt po nich nie zapłacze.”
Paola tłumacząca Ezio metody zmniejszania poziomu rozgłosu, 1476 r.[src]

Urzędnicy – postaci, występujące w Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood i Assassin's Creed: Revelations.

Assassin's Creed II i Assassin's Creed: Brotherhood[]

Urzędnicy są ludźmi, którzy złożyli fałszywe zeznania w związku z asasynami, mówiąc, że są świadkami zbrodni popełnionych przez nich. W rzeczywistości jednak są ludźmi, których przekupiono, by właśnie takie zeznania składali.

Ezio Auditore da Firenze likwidował ich, gdy wartość jego wskaźnika rozpoznania zbliżała się lub przekraczała 75%, o tyle bowiem punktów procentowych spadał jego poziom rozgłosu po zabójstwie urzędnika. Na widok asasyna urzędnicy zaczynali uciekać.

Assassin's Creed: Revelations[]

Inaczej rzecz miała się w szesnastowiecznym Konstantynopolu. Urzędnicy chodzili po mieście w otoczeniu dwóch bizantyjskich milicjantów, a kiedy zobaczyli Ezia, stawali do walki. Na ich uzbrojenie składał się podarowany im bizantyński miecz wojskowy, czyli standardowa broń ich sprzymierzeńców.

Zabicie urzędnika skutkowało obniżeniem poziomu rozgłosu o 50 punktów procentowych.

Ciekawostki[]

  • W Konstantynopolu urzędnicy nosili takie same ubrania jak bankierzy.
  • W Assassin's Creed IV: Black Flag także występowali urzędnicy, jednak ich funkcja była zupełnie inna, niż tych z trylogii o Ezio.
Advertisement