FANDOM

Trujący gaz – broń chemiczna, występująca w Assassin's Creed: Rogue i Assassin's Creed: Unity.

Historia Edytuj

Prototyp tego chemikalia został opracowany przez gang działający dla asasynów w czasie wojny siedmioletniej, lecz większość trującego gazu została zniszczona przez templariusza – Shay'a Cormaca.

Trujący gaz został wynaleziony dla asasynów przez Antoine'a Lavoisiera, jednak dowiedzieli się o tym ludzie Marata i wykradli mu recepturę oraz zapasy trucizny, a jego samego uwięzili i zmusili do pracy dla nich. Asasyn Arno Dorian dowiedział się o tym, uwolnił chemika, wykradł instrukcję przygotowania gazu oraz zniszczył wszystkie jego zapasy. Dzięki temu on i jego bracia byli jedynymi posiadaczami tej broni.

Działanie Edytuj

Gaz zadaje niewielkie, lecz systematyczne obrażenia wszystkim (z wyjątkiem cywilów) którzy znajdują się na obszarze jego działania. Arno nie posiada żadnej maski ochronnej, dlatego będzie otrzymywał obrażenia, jeśli będzie pozostawał w jego zasięgu. Oprócz tego gaz spowalnia ruchy i pogarsza widoczność. Dodatkowo, wdychanie gazu powoduje zatrzymanie się serca, lecz można tego uniknąć będąc w ciągłym ruchu.

Shay w masce

Shay w masce przeciwgazowej

Ochrona Edytuj

Przed trującym gazem skutecznie można ochronić się na dwa sposoby oraz mało skutecznie na jeden sposób.

  1. (ochrona skuteczna) zażycie antidotum;
  2. (ochrona skuteczna) założenie maski przeciwgazowej;
  3. (ochrona mało skuteczna) przebywanie w ciągłym ruchu.

Gaz można kupić za 250 za sztukę. W zależności od wyposażenia Arno może posiadać od 2 do 7 sztuk tej broni.