FANDOM

Tessa Kenway z domu Stephenson-Oakley (ur. ?; zm. 1747) – druga żona Edwarda Kenwaya, matka Haythama Kenwaya oraz babcia Connora Kenwaya.

Biografia Edytuj

Tessa była córką bogatego właściciela ziemskiego. W 1723 roku, Edward Kenway wycofał się z życia pirata i został wprowadzony do rodziny Stephenson-Oakley przez Roberta Walpole. Były pirat wynajmował jeden z domów ojca Tessy, Tessa postanowiła pomóc Edwardowi kupić swój własny dom i znaleźć niezbędne sługi, w końcu zakochuje się w nim i bierze go za męża. Jej rodzina odrzuca małżeństwo, co prowadzi do tego, że rodzina staje się obca dla małżeństwa.

Razem z mężem, córką Edwarda z pierwszego małżeństwa Jenny, oraz Haythamem mieszkali przy Queen Anne's Square w Londynie. Dzięki rodzinnym koneksjom pomogła Edwardowi kupić ten dom. Tessa darzyła Haythama dużym matczynym uczuciem do czasu, gdy była świadkiem jak zabił w jej obronie jednego z napastników podczas ataku na ich dom. W rezultacie tego ataku ojciec Haythama został zabity. Napastnicy szukali tomu z informacjami dotyczącymi Pierwszej Cywilizacji, który posiadał Edward.

Po tym jak zobaczyła, że jej syn, do tej pory niewinny, zdolny jest z zimną krwią zabić człowieka, Tessa przystała na propozycję Reginalda Bircha, by Haytham szkolił się pod jego okiem w Europie. Sama pozostała w Anglii, by doglądać odbudowy domu, ale zmarła kilka lat później w 1747 roku.

Stream the best stories.

Get Disney+