FANDOM

Stara zatoczka – wirtualna prezentacja wspomnień genetycznych Edwarda Kenwaya z marca 1716 roku, ponownie odtworzona przez analityka Abstergo Entertainment za pomocą Animusa Omega.

Opis Edytuj

Stara zatoczka 1 (wspomnienie) (AC4BF) (by Kubar906)

Edward rozmawia z Jamesem na plaży

Edward leży na hamaku w swojej nowej kryjówce na Wielkiej Inagui. Budzi go James Kidd.

Przebieg Edytuj

  • James: Zbudź się, Kenway.
  • Edward: Gdzie jest Thatch?
  • James: Wypłynął dziś rano na pokładzie galeonu. Ufa, że sami znajdziemy sposób na zagospodarowanie tej starej zatoczki.
  • Edward: Tak. Nie od razu, ale coś z niej będzie. Zmieściłaby się tu cała flota. A gdyby tu trochę ogarnąć, to miejsce mogłoby stać się domem. Może kiedyś nawet przekonałbym żonę, żeby tu przypłynęła.
  • James: Nie mów, masz żonę?
  • Edward: W oczach Boga, owszem. Porzuciła mnie jakiś czas temu.
  • James: Tak czy owak, zachowaj to dla siebie. Większość piratów nie będzie poważała człowieka, któremu w głowie coś więcej, niż tylko rum i rabunek.
  • Edward: Klnę się na honor. Daj znać, jeśli coś znajdziesz!

James odchodzi, a Edward idzie za nim. Docierają do majańskiej steli.

Edward dociera do majańskiej steli

  • James: Dziwnie wyglądające rzeczy, czyż nie? Stare i zniszczone.
  • Edward: To ruiny Majów? Czy Azteków?
  • James: Jesteś dobry w zagadkach, Edwardzie? W łamigłówkach, szaradach i temu podobnych?
  • Edward: Nie gorszy niż inni. Czemu pytasz?
  • James: Bo uważam, że masz do nich naturalny talent. Widać go w twojej pracy, w twoim myśleniu. W twoim sposobie postrzegania świata.
  • Edward: Nic o tym nie wiem. Mówisz teraz zagadkami, a ja nie rozumiem ani słowa.
  • James: Wespnij się na szczyt tego tutaj, dobrze? Pomóż mi coś rozwikłać.

Edward wdrapuje się na majańską stelę.

  • James: Skoncentruj się i skup wszystkie zmysły. Przenikaj wzrokiem cień i dźwięk, zanurz się w to, aż zobaczysz migotanie.
  • Edward: Migotanie.
  • James: Rozumiesz?
  • Edward: Tak mi się zdaje. Już coś takiego widziałem. Migotliwy blask, niczym światło księżyca odbijające się w morskiej toni. Ach! No tak. Znam to uczucie. Znałem je, odkąd byłem młodym chłopakiem. To jakby używać wszystkich zmysłów jednocześnie, nieprawdaż? Widzieć dźwięki i słyszeć kształty. Co za połączenie.
  • James: Każdy człowiek na świecie ma ukrytą głęboko w sobie pewnego rodzaju intuicję.
  • Edward: Miałem ten zmysł przez większość swego życia... Myślałem jednak, że w jakiś sposób wiąże się on z czymś innym.
  • James: Większość ludzi nigdy ich nie odkrywa. Innym zajmuje to całe lata. Ale dla garstki wybrańców są one równie naturalne, jak oddychanie. To, co czujesz, to światło życia. Odbicie rzeczy przeszłych i teraźniejszych. Ślad witalności, obecnej i minionej. Każdy człowiek może rozwinąć swoje zmysły znacznie ponad stan, z którym się narodził. Jeśli tylko spróbuje.

Edward ogląda kamień Majów

Edward odkopał kamień Majów.

  • James: Jesteś utalentowanym człowiekiem, Edwardzie.
  • Edward: Dziwnie wygląda. Ma jakąś wartość?
  • James: Na pewno nie w złocie. Ale jeśli odnajdziesz je wszystkie, zaprowadzą cię do czegoś wspaniałego.
  • Edward: Ile ich jest?
  • James: Zdaje mi się, że kilka tuzinów. Tędy. Chcę ci jeszcze coś pokazać. Znalazłem tutaj coś jeszcze. Sądzę, że ten sekret o wiele bardziej ci się spodoba.

Mężczyźni docierają do podziemi posiadłości Juliena du Casse'a.

  • James: Jesteśmy na miejscu. I co myślisz?
  • Edward: Myślę, że monsieur (pan) du Casse był człowiekiem pełnym sekretów.
  • James: Zaiste. A spójrz tutaj. Solidne schody wiodące nie wiadomo dokąd. Jak myślisz, co jest na górze?
  • Edward: Na ile znam du Casse'a, nie zdziwiłbym się, gdyby były tam skomplikowane narzędzia tortur i zbrodni. Żelazna Dziewica lub kolekcja zgniataczy kciuków.
  • James: Albo katowska gruszka!

Dotarli na górę. Okazało się, że schody wiodły wprost do posiadłości Juliena du Casse'a. Edward zauważył szkielet za kratą.

  • Edward: Marny sposób na zejście z tego świata. Ale to jakaś diablo solidna robota.
  • James: Sprawdź klucz, który miał przy sobie du Casse.

Edward wkłada klucz w jeden z pięciu otworów.

Edward z Jamesem nad mapą Karaibów

  • Edward: To jeden. Zostały jeszcze cztery.
  • James: Tak. Możliwe, że mają je przy sobie ci czterej templariusze. Widzisz te nazwiska? Zostali wysłani, by zabić te cztery cele.
  • Edward: Żebym zawisł. To mapa, którą sprzedałem gubernatorowi Torresowi w Hawanie. Mówił, że są na niej zaznaczone obozy jakichś „asasynów”.
  • James: Nie sądzisz zatem, że jesteś winien im jakieś małe ostrzeżenie? O ile oczywiście masz w piersi coś innego niż kawał lodu?
  • Edward: Mógłbym to zrobić. O ile doprowadzi mnie to do pozostałych kluczy.
  • James: Zła wymówka zawsze jest lepsza od żadnej.

James idzie do portu, Edward za nim.

James wypływa z Wielkiej Inagui

  • Edward: Już wyruszasz?
  • James: Myślę, że ta zatoczka najlepiej pasuje do ciebie, Edwardzie. Lepiej nawet niż ten strój.
  • Edward: Och, daj spokój... jesteśmy piratami, Kidd. Bierzemy to, na co mamy ochotę i stajemy się tym, kim chcemy. Sami jesteśmy kowalami swojego losu!
  • James: Ale to nie pasuje do ciebie. Nie jesteś takim człowiekiem.
  • Edward: Kim zatem jestem?
  • James: Czasami ciężko powiedzieć. Wiem tylko, że marzy ci się wielki łup.
  • Edward: Taki jak Obserwatorium? Sądzę, że wiesz na jego temat znacznie więcej, niż ujawniłeś w Nassau.
  • James: Więc i to dostrzegłeś? Spotkajmy się za kilka tygodni na szerokości 20 stopni i 3 minut, tuż u wybrzeży Jukatanu. Mam ci tam coś ciekawego do pokazania.

Konkluzja Edytuj

Edward odkrył sekrety majańskich steli i posiadłości du Casse'a.

Stream the best stories.

Get Disney+