Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Sięgnąć nieba – wirtualna prezentacja genetycznych wspomnień Ezia Auditore da Firenze z 14 września 1485 roku, odtworzona przez jego potomka – Desmonda Milesa w 2012 roku przy pomocy Animusa 2.0.

Opis[]

Start machiny latającej (by Kubar906)

Ezio startuje do Palazzo Ducale

Sięgnąć nieba 1 (wspomnienie) (AC2) (by Kubar906)

Upadek machiny latającej

Doża i Carlo w Palazzo Ducale

Ezio zabija Carla Grimaldiego

Ostatnie słowa Carla Grimaldiego

Doża wybiega przed Palazzo Ducale

Po tym, jak złodzieje Antonia ustawili w kluczowych punktach Wenecji wielkie ogniska, Ezio mógł dosiąść machiny latającej, by dotrzeć do Palazzo Ducale i zabić Carlo Grimaldiego planującego zabić dożę Wenecji. Startując z jednego z budynków, Ezio leci po czarnym niebie Wenecji. Omijając i ewentualnie kopiąc strażników, którzy strzelają do niego w przekonaniu, że jest on „latającym demonem”, a także od czasu do czasu wznosząc się od ciepła ognisk, Ezio bezpiecznie ląduje na dachu Palazzo Ducale. Przybywa jednak za późno – Giovanni Mocenigo został otruty, lecz asasyn zdążył zabić Carlo Grimaldiego.

Przebieg[]

  • Leonardo: Nadszedł czas! Zrobiłeś to! Pięknie!
  • Antonio: Sì! (Tak!) A teraz miejmy nadzieję, że nasz pomysł wypali. Właściwie nie mamy już czasu.
  • Leonardo: Słuchaj uważnie, Ezio: będziesz leciał od jednego ogniska do następnego. Ciepło każdego, nad którym będziesz przelatywał, uniesie cię w powietrze.
  • Ezio: Bene. (Dobrze.)
  • Antonio: Tylko uważaj! Na dachach są łucznicy. Unikaj strzał, albo szybko wylądujesz.
  • Ezio: Szkoda, że podczas lotu nie można skorzystać z miecza.
  • Leonardo: No cóż, nogi nasz wolne. Jeśli uda ci się zbliżyć, nie obrywając strzałą w czerep, może dasz radę kopniakiem zrzucić ich z budynku?
  • Ezio: Niezłe.
  • Antonio: Teraz albo nigdy, amico mio. (mój przyjacielu.)

Ezio startuje.

  • Łucznik: Ma cosa...?! (Co do...?!) Strzelać! Strzelać do latającego demona!

Ezio leci do Palazzo Ducale. Po dotarciu na miejsce puszcza maszynę, która taranuje kilku strażników, a w końcu wpada do jednego z weneckich kanałów. Widzi to doża.

  • Giovanni: Co to było?!
  • Carlo: Nie przejmuj się. Pewnie dzieciaki bawią się petardami. Chodź, twój ruch.

Ezio zakrada się do komnaty doży.

  • Ezio: Nie! Signore, (Panie,) proszę tego nie pić!
  • Carlo: Spóźniłeś się. Doża jest już martwy.
  • Giovanni: Carlo?
  • Caro: Proszę o wybaczenie, Signore. (Panie.) Trzeba było mnie słuchać, gdy była ku temu okazja. Chyba zawiodłeś, asasynie.
  • Ezio: Wybacz, Signore... (Panie...) Starałem się...
  • Giovanni: Dlaczego? Po co to wszystko?

Carlo wybiegł z pokoju.

  • Carlo: Assassino! Assassino! (Asasyn! Asasyn!) Zamordował dożę! Doża nie żyje!

Ezio zabija Carla Grimaldi.

  • Ezio: Zdaje się, że potrzeba jednego zabójcy, by zgładzić innego.
  • Carlo: Zabijamy, sądząc, że to dla nas najlepsze, czyż nie, Messer (Panie) Ezio?
  • Ezio: Nie robię tego dla siebie. Compio questo sacrificio per il bene superiore. Requiescat in pace. (Czynię tę ofiarę w imię wyższego dobra. Spoczywaj w pokoju.)

Z Palazzo wybiega doża.

  • Giovanni: Ty mnie zabiłeś? Ty MNIE zabiłeś?

Giovanni Mocenigo pada na ziemię, a Ezio zmuszony jest uciekać z Palazzo Ducale.

Konkluzja[]

Ezio zabił Carla Grimaldiego, jednak ten zdążył zamordować dożę Wenecji.

Advertisement