Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Zagadnienie historyczne

Seweryn Kłosowski, zwany też Lokalnym Trucicielem, Ludwigiem Schloskim a także George'em Chapmanem (ur. 14 grudnia 1865 w Nagórnej; zm. 7 kwietnia 1903 w Wandsworth) – polski seryjny morderca, podejrzewany o popełnienie zbrodni przypisywanych Kubie Rozpruwaczowi.

Biografia[]

Urodził się 14 grudnia 1865 we wsi Nagórna w pobliżu Koła. Od grudnia 1880 do lutego 1887 roku był asystentem, a później młodszym chirurgiem. W 1887 roku wyemigrował do Anglii i osiedlił się w Londynie w Whitechapel, gdzie pracował jako fryzjer i wkrótce otworzył własny zakład, jednak przed tym otruł trzy swoje żony i został oskarżony o zbrodnie Kuby Rozpruwacza. Dlatego też asasynka Evie Frye w 1888 dostała zadanie odeskortować go do inspektora Fredericka Abberlinea. Jadąc prowadzi monolog z Evie, w którym przyznaje, że jest niewinny. W sprawie morderstw zostało wszczęte śledztwo.

Dochodzenie ustaliło, że kobiety zostały otrute związkiem antymonu, podanym jako domieszka do lekarstwa. Kłosowskiego aresztowano, lecz osądzono tylko za zabójstwo Marsh. Kłosowski został skazany na śmierć i powieszony 7 kwietnia 1903.

Zobacz też[]

Advertisement