FANDOM

Rudżek, działający także pod pseudonimem Czapla (około 81 r. p.n.e. — 48 r. p.n.e.) – nomarcha nomu Sakkara oraz członek Zakonu Starożytnych.

Biografia Edytuj

Poszukiwanie krypty Isu Edytuj

Rudżek rządził nomem Sakkara, dokładając się do handlu natronem w lokalnych kopalniach. Ukrywając się pod pseudonimem Czapla, należał do Zakonu Starożytnych, starożytnej sekretnej organizacji działającej, który poszukiwał tajemnic pradawnej cywilizacji, której liczne ślady pozostawały w Egipcie. Organizacja ta zapewniała Rudżekowi bogactwo, dzięki któremu pozostawał on im lojalny.

By osiągnąć cele zakonu, Rudżek, Flawiusz Metellus, Lucjusz Septimus, Pothinus oraz Medunamun zamierzali otworzyć kryptę znajdującą się pod świątynią Amona w Siwie. Zebrawszy się tam z Rajskim Jabłkiem, nie byli w stanie dostać się do wnętrza krypty, więc postanowili wyśledzić człowieka, który mógłby im to umożliwić, a był nim medżaj Bayek.

Wykorzystując naiwność Chenziry i jego matki Rebeki, zakon wytropił i pojmał Bayeka oraz jego syna Khemu. Zostali oni zaprowadzeni przed wejście do krypty, gdzie Rudżek domagał się od medżaja informacji o krypcie, które ten jako strażnik regionu powinien posiadać. Bayek zarzekał się, że nic nie wie, a gdy członkowie zakonu byli zajęci, Khemu ukradł strażnikowi nóż, którym chciał wyzwolić siebie i ojca z więzów. Flawiusz, próbując temu zapobiec, poprowadził nóż w rękach Bayeka prosto w klatkę piersiową Khemu, zabijając go.

Śmierć Edytuj

Przez następny rok Rudżek był tropiony przez Bayeka, który poprzysiągł zemstę na wszystkich, którzy znajdowali się pod świątynią w dzień śmierci jego syna. Czapla chował się Piramidzie Łamanej, gdzie został ostatecznie odnaleziony. W ostatniej, desperackiej próbie uratowania własnego życia, rzucił on w Bayeka nożem, który utkwił w trzymanej przez niego masce. Medżaj użył jej potem, by zabić Rudżeka.

Dziedzictwo Edytuj

Ciało Rudżeka zostało odnalezione przez jego kochankę Sufię, która pogrzebała go w sarkofagu w piramidzie. Razem z ochroniarzem Rudżeka, Hypatosem, Sufia planowała zemstę na mordercy jej ukochanego. Hypatos zginął walcząc z Bayekiem nieopodal Siwy, Sufia podczas infiltracji grupy rebeliantów w Sakkarze.

Stream the best stories.

Get Disney+