Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

RowanAnglosas, stajenny w Kruczej Przystani, aktywny w IX wieku.

Biografia[]

Nie wiadomo nic o młodości Rowana, oprócz tego, że w bliżej nieokreślonym momencie swojego życia zaczął zajmować się sprzedażą koni i znał się także na ptakach. W pewnym momencie swojego życia Rowan spotkał i zaprzyjaźnił się z Yanli – Azjatką, która przybyła do Anglii i zajmowała się handlem. Wspólnie podróżowali po Anglii: Rowan sprzedawał konie, a Yanli – przeróżne towary kupieckie.

Na przełomie 872 i 873 roku dostali oni zaproszenie od Halfdana Ragnarssona na handel z nim i jego braćmi. Postanowili więc udać się do obozu synów Ragnara w Ledecestrescire, lecz gdy dotarli na miejsce, wikingów już nie było, a obóz był zamieszkiwany przez bandytów. Ci, gdy zobaczyli Rowana i Yanli, uwięzili ich w sali biesiadnej, a konie i towary, które mieli ze sobą sprzedali. Dwójka handlarzy była więziona przez bandytów do dnia, gdy w obozie pojawili się przedstawiciele klanu Kruka z Fornburgu, którzy przybyli do Anglii w celu osiedlenia się. Zabili oni bandytów przebywających w obozie, a Eivor – siostra jarla klanu Sigurda znalazła związanych w sali biesiadnej Rowana i Yanli. Wikingowie ujawnili, że nie mają wobec nich złych zamiarów i spytali się, jak się tam znaleźli. Opowiedziawszy im całą historię od zaproszenia Halfdana, handlarze zostali rozwiązani przez przybyszów, którzy zaproponowali im dołączenie do ich klanu. Rowan i Yanli skorzystali z tej szansy, aby ponownie stanąć na nogi. W miejscu obozu powstała nowa osada klanu Kruka – Krucza Przystań, a niedługo potem Eivor wybudowała dla Rowana stajnię i ptaszarnię, a dla Yanli – placówkę handlową. Rowan oferował Eivor pomoc w szkoleniu jej wierzchowca i był bardzo zadowolony ze swojego nowego życia.

Advertisement