FANDOM

Pierworództwo – wirtualna prezentacja wspomnień genetycznych Bayeka z 48 r. p.n.e., odtworzona przez Laylę Hassan w 2017 roku przy pomocy Animusa HR-8.

Opis Edytuj

Po zauważeniu trzech niedbale porzuconych ciał w świątyni balsamistów, Bayek poznaje historię Iras.

Przebieg Edytuj

Bayek zauważa niedbale porzucone ciała.

  • Bayek: Tak pozostawione ciała to dziwny widok. Balsamista powinien wiedzieć więcej.

Bayek poszedł zapytać się o nie balsamisty.

  • Bayek: Żal serce ściska na widok takich trzech porzuconych ciał. Co się stało?
  • Balsamista: Dopiero je tu dostarczono, medżaju. Cała rodzina zginęła od miecza... Ocalała tylko córka, Iras. Zwoziła tu swoich bliskich jednego po drugim. Nieszczęsna dziewczyna... została zupełnie sama. Tragiczna historia.
  • Bayek: Istotnie, tragiczna. Gdzie ją teraz znajdę?
  • Balsamista: Na opuszczonej uprawie daktyli przy drodze, tam, gdzie zginęła jej rodzina.
  • Bayek: Z tego co słyszę, warto poznać tę Iras.

Po drodze na farmę Bayek zauważył żołnierzy.

  • Bayek: Żołnierze! Na pewno szukają Iras. Lepiej się schowam... miejmy nadzieję, że ona zrobi to samo.
  • Żołnierz 1: Sofroniusz nagrodzi nas za dzisiejszą pracę.
  • Żołnierz 2: Pierwszy, który ją znajdzie, dostanie dodatkową rację piwa!
  • Żołnierz 3: Załatwmy to szybko! Zostawiłem w willi prosię na rożnie.
  • Żołnierz 4: Tym razem się nie wymknie!

Bayek zabił żołnierzy i podszedł do studni, w której ukrywała się Iras.

  • Bayek: Przychodzę w pokoju, Iras. Chcę tylko z tobą pomówić.

Iras wyszła ze studni.

  • Iras: Ostatni człowiek, od którego to usłyszałam, wymordował mi rodzinę!
  • Bayek: Przychodzę ci z pomocą, Iras.
  • Iras: Skąd w ogóle znasz moje imię?
  • Bayek: Kapłan mi o tobie opowiedział.
  • Iras: Ta ziemia od stuleci była w posiadaniu moich krewnych, ale zawsze leżała odłogiem. Odwiedził nas żołnierz z wieścią, że jego pan ma akt własności tego gospodarstwa. Ojciec odmówił przekazania swojej ziemi. I wtedy... cóż, wiesz co się wtedy stało.
  • Bayek: Co teraz zrobisz?
  • Iras: To gospodarstwo należy mi się prawem urodzenia. Będę tu pracować, póki starczy mi sił.
  • Bayek: Mogę zadbać, by żołnierze już cię nie nękali.
  • Iras: Możesz spróbować. Posiadłość, o której wspominali, leży na północny zachód stąd, przy drodze do Aleksandrii. Jeśli ci się nie uda, opowiedz wszystkim, że zginęłam, broniąc dziedzictwa swej rodziny! Muszę zrealizować marzenie mego ojca.

Bayek udał się do willi, gdzie znalazł list od Sofroniusza.

  • List od Sofroniusza: Uteh odmawia przekazania mi uprawy daktyli. Ten bezczelny pastuch mówi, że mój akt własności jest fałszywy.

    Musi umrzeć. I jego rodzina również. Upozoruj wypadek, a potem podzielimy się zyskami z uprawy. Póki co twoi ludzie mogą mieszkać w mojej wiejskiej posiadłości.

    I żeby do głowy ci nie przyszło żerowanie na mojej gościnności. Jeśli w ciągu dwóch tygodni nie pojawisz się na progu mego domu w Aleksandrii, już nie żyjesz.

    Sofroniusz
  • Bayek: Sofroniusz. Kolejny, który stał się mordercą dla mamony.

Bayek udał się do Aleksandrii, gdzie znalazł Sofroniusza spacerującego z żołnierzami u boku.

  • Sofroniusz: Nie życzę sobie, żeby ci kupcy sprzedawali swoje nędzne towary tuż pod moją posiadłością! Powiedz im, że ich wykupię, jeśli tylko zgodzę się prowadzić interesy gdzie indziej.

Bayek zabił Sofroniusza.

  • Bayek: Żałosny kres żałosnego życia. Opowiem o tym Iras, jeśli jeszcze ją spotkam.

Konkluzja Edytuj

Bayek zabił Sofroniusza, dzięki czemu Iras nie musi się już obawiać o swoje życie.

Stream the best stories.

Get Disney+