FANDOM

Petruccio Auditore da Firenze – najmłodszy z rodzeństwa Auditore, brat Ezio, Claudii i Federico, syn Giovanniego i Marii Auditore da Firenze. Nie wie, że jego ojciec jest asasynem.

Na początku gry Petruccio prosi swojego brata Ezio o to, by przyniósł mu kilka białych piór. Ezio musi się pośpieszyć z wykonaniem zadania, ponieważ Petruccio nie wolno wychodzić na zewnątrz ze względu na jego chorobę. Petruccio został ofiarą spisku i powieszono go wraz z jego ojcem i bratem. Po jego śmierci Ezio decyduje się zebrać więcej piór ku pamięci swojego brata. Składa je do skrzyni w Villi Auditore w Monteriggioni.

Jeśli zbierze 50 piór, wujek Ezio, Mario, każe mu przestać, po czym mówi, że specjalnie dla swojego bratanka przygotował broń u kowala. Bronią tą jest Młot Bojowy Kondotier, najpotężniejszy młot i druga najpotężniejsza broń w grze, tuż po Mieczu Altaïra.

Jeśli Ezio zbierze wszystkie 100 piór, pojawi się cut-scenka, w której jego matka odzywa się po raz pierwszy od śmierci swojego męża i synów. Dziękuje Ezio za to, że o niej nie zapomniał, i ofiaruje mu pelerynę Auditore. Ta peleryna sprawia, że gracz ma ciągle wysoki status poszukiwania poza Monteriggioni, a wszystkie metody obniżenia poziomu poszukiwania zawodzą. Zdjęcie peleryny przywraca poziom poszukiwania do stanu, jaki gracz miał przed jej założeniem.

W Assassin's Creed: Brotherhood, w jednej z misji Cristiny jest ukazane jak Ezio załatwił jemu, jego ojcu i bratu dogodny pochówek, kradnąc ich ciała strażnikom, którzy chcieli je wrzucić do Arno lub gdzieś wywieść.

Ciekawostki Edytuj

  • Petruccio kolekcjonował orle pióra, które w pierwszej części gry były używane przez Asasynów jako znak wykonania zabójstwa. Asasyni maczali je w krwi swoich ofiar.
  • Jeśli przeczytamy informacje o Petruccio w Animusie po zebraniu piór, dowiemy się, że umarł, wycieńczony chorobą, chociaż we wspomnieniu Ostatni wygrywa widzimy, że został stracony.

Stream the best stories.

Get Disney+