Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Patrice Désilets (ur. 9 maja 1974) – kanadyjski game designer, dyrektor kreatywny pracujący dla Ubisoft Montreal w latach 1997–2010, twórca gry Prince of Persia: Piaski czasu, a także trzech pierwszych gier z serii Assassin's Creed. Obecnie prowadzi własne studio Panache Digital Games[1].

Praca w Ubisoft Montreal[]

Swoją pracę w Ubisoft Montreal Patrice rozpoczął od bycia jednym z projektantów gry Hype: The Time Quest na licencji Playmobil czy też Szalone przygody Kaczora Donalda na licencji Disneya[2].

Przełomem w jego karierze była rola dyrektora kreatywnego podczas pracy nad rebootem serii Prince of Persia, pod tytułem Prince of Persia: Piaski czasu, w której tytułowy książę próbował przedostać się przez zamek opanowany przez bestie. Nowością, na której opierała się rozgrywka, była możliwość natychmiastowego cofania czasu, dzięki czemu gracz nie musiał czekać, aż gra cofnie się do poprzedniego punktu zapisu. Gra okazała się być ogromnym sukcesem pamiętanym i wspominanym przez lata[3].

W 2004 roku Patrice wraz ze swoim zespołem zaczęli planować kolejną grę z serii Prince of Persia dla nadchodzącej siódmej generacji konsol. Ich główną inspiracją była historia zakonu Nizarytów, zwanych też asasynami, którzy ściśle kierowali się dwoma zasadami: nie krzywdzić niewinnych i zabijać swoje cele w ten sposób, by ludzie się ich obawiali. Patrice wkrótce zaczął planować grę, która wyewoluowała w produkt kompletnie samodzielny, niezwiązany z serią, dla której miał być przeznaczony. Projekt otrzymał nowy tytuł, Assassin's Creed, nową producentkę w postaci Jade Raymond, która miała doświadczenie w pracy nad grami z otwartym światem oraz scenarzystę Corey Maya, który zajmował się też scenariuszami do sequeli Piasków czasu[4].

Assassin's Creed okazało się być kolejnym sukcesem i zespół Patrice’a zaczął planowanie sequeli. W 2009 roku, dwa lata po premierze pierwszej części, swoją premierę miało Assassin's Creed II, które było jeszcze większym sukcesem, zapewniając kolejną kontynuację, nad którą prace rozpoczęły się w szybkim tempie[4].

Konflikt z Ubisoft Montreal[]

Jednakże, w samym środku produkcji kolejnej części gier o asasynach, Assassin's Creed: Brotherhood, po trzynastu latach pracy w Ubisoft Montreal, Patrice Désilets postanowił odejść, pozostawiając przyszłość serii w rękach swoich współpracowników. Wkrótce znalazł on zatrudnienie w studiu THQ Montreal, gdzie rozpoczął prace nad grą 1666: Amsterdam[5]. THQ Montreal niestety zbankrutowało i w styczniu 2013 zostało zakupione przez Ubisoft, byłego pracodawcę Patrice’a, przez co ten ponownie stał się jego pracownikiem. Początkowo sytuacja była optymistyczna, lecz w maju tego samego roku do Internetu trafiła wiadomość o tym, że Patrice został zwolniony i że będzie walczył o prawa do gry, nad którą pracował w THQ Montreal. Według samego Désilets został on „bezceremonialnie zwolniony, dwóch ochroniarzy eskortowało go poza teren studia i nie dano mu nawet czasu na pożegnanie się ze współpracownikami”. Według przedstawicieli Ubisoftu Patrice odszedł dobrowolnie z powodu różnic wizji dotyczących ich projektów [6].

Kilka następnych lat w życiu Patrice’a wypełnione było walką ze swoim byłym pracodawcą o prawa do tytułów, nad którymi pracował[7]. W 2014 roku założył on studio Panache Digital Games, gdzie zajął się tworzeniem gry Ancestors: The Humankind Odyssey, która swoją premierę miała w 2019 roku[8]. Według wielu stron na temat branży gier wideo następną grą, nad którą pracować będzie Patrice, jest właśnie 1666: Amsterdam, do którego prawa odzyskał w 2016 [9].

Gry, nad którymi pracował[]

  • 1999: Hype: Time Quest
  • 2000: Szalone przygody Kaczora Donalda
  • 2003: Prince of Persia: Piaski czasu
  • 2007: Assassin's Creed
  • 2009: Assassin's Creed II
  • 2010: Assassin's Creed: Brotherhood
  • 2019: Ancestors: The Humankind Odyssey

Przypisy

Advertisement