FANDOM

Ostatnia wola – wirtualna prezentacja dodatkowych wspomnień genetycznych Arna Doriana, odtworzona przez użytkownika Helixa w 2014 roku przy pomocy Helixa.

Opis Edytuj

W bazylice we Franciadzie Arno podejmuje się odszukania grobu opata Sugera.

Przebieg Edytuj

Arno czyta testament Sugera.

„Ja, Suger, z opactwa Saint-Denis, w przytomności pięćdziesięciu siedmiu świadków i na oczach Boga, swą ostatnią wolę rozporządzam, jak następuje:
Z szacunku zaś dla pana w takim to miejscu pogrzebion mam zostać, gdzie wierni nędzne szczątki moje podczas każdej mszy, deptać będą, aż nad światem człowieczym nastanie Sąd Chrystusowy.”
―fragment testamentu
  • Arno: Testament Sugera, architekta bazyliki: chciał zostać pogrzebany w taki sposób, by mnisi codziennie nad nim przechodzili. Gdzie go szukać?

Arno szuka grobu Sugera w katakumbach pod bazyliką. Odnajduje zbezczeszczony przez łupieżców grobowiec. Brakuje jednak nagrobka. Obok znajduje także notatkę.

„My, członkowie zgromadzenia Bożych Wojowników z Panatière, sami strażnikami ostatniej woli opata uczynić się musieliśmy. W tych oto ponurych czasach, pozbawionych Boga i sprawiedliwości wyzutych, wszystkich wiernych radośnie powitamy. Zgromadzenie Panetière poprowadzi pokutników do ukrytego domu Boga. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti, Amen.”
―treść notatki

Arno wychodzi przed bazylikę i odnajduje przebranego członka zgromadzenia Panetière. Broni go i podąża za nim do domu, gdzie znajduje się nagrobek Sugera. Spoczywa tam jeszcze jedna część jego testamentu.

„Co zaś się tyczy artefaktów przez mego poprzednika dla ochrony Świętego Kościoła stworzonych, a staraniem moim w godne przybranych zdobienia, postanawiam:
Przypadną w darze godnemu,
Otworzą się przed wiernym,
Ukryją się przed nikczemnym,
Aż po czas, gdy obrońcy pilna będzie potrzeba.”
―fragment testamentu
  • Arno: Druga część testamentu opata. Zostało jeszcze wiele tajemnic do odkrycia.

Konkluzja Edytuj

Arno odnalazł nagrobek oraz drugą część testamentu Sugera.

Stream the best stories.

Get Disney+