FANDOM

Notre-Dame de Paris – lokacja w Assassin's Creed: Unity i Assassin's Creed: Rogue. Jeden z największych i najokazalszych budynków w Paryżu, a jednocześnie budowla sakralna.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Historia Edytuj

Budowa Notre-Dame trwała w latach 1163-1345. Wzniesiono ją na wyspie Île de la Cité. Budowla została wybudowana w stylu pięcionawowym, a także wykorzystano w niej łuki podporowe, dające możliwość tworzenia wyższych i cieńszych murów wokół chóru i naw, a także słynne witraże.

Podczas rewolucji francuskiej w Notre-Dame znajdował się magazyn żywności i świątynia poświęcona Kultowi Rozumu, a następnie Kultowi Istoty Najwyższej. Zagrabiono wiele skarbów ze świątyni, a posągom Królów Judy odłupano głowy z mylnego przekonania, że są to starzy królowie Francji.

W grze Edytuj

ASSASSIN'S CREED: ROGUE Edytuj

Podczas nieukończonego wspomnienia Shay Cormac znajduje się w Paryżu pod katedrą Notre Dame choć ona sama znajduje się na obszarze niedostępnym dla gracza.

ASSASSIN'S CREED: UNITY Edytuj

5 stycznia 1791 roku w katedrze odbyła się msza, na której obecny był templariusz Charles Gabriel Sivert. Na polecenie rady swojego Bractwa, na miejscu zjawił się asasyn Arno Dorian. Zabił on Siverta i uciekł ze świątyni.

Ciekawostki Edytuj

  • „Budowa” katedry w grze zajęła artystce Caroline Miousse ponad dwa lata pracy. Owocem stało się niemal dokładne odwzorowanie wyglądu katedry, w związku z czym oprogramowanie Notre-Dame chronione jest nie tylko prawami autorskimi firmy Ubisoft Entertainment, lecz także umowami zewnętrznymi.
  • Jest jedną z siedmiu budowli, na których ukryto glify w aplikacji towarzyszącej Assassin's Creed: Unity.
  • Gdy 15 kwietnia 2019 roku katedra Notre Dame uległa częściowemu zniszczeniu, firma Ubisoft oświadczyła, że udostępni zdjęcia katedry z Assassin's Creed: Unity architektom pracującym nad odbudową świątyni. Jest to spowodowane tym, że w grze budynek został odwzorowany bardzo dokładnie.

Stream the best stories.

Get Disney+