Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Noże do rzucania – małe ostrza potrafiące zabić wrogów lub nieuzbrojonych strażników na dachach. Asasyni używali ich jako broni dystansowej.

Średniowiecze[]

Asasyni z późnego średniowiecza mogli używać noży do rzucania po osiągnięciu czwartego stopnia. Wtedy też noże był jedną z najlepszych broni do cichych zabójstw, zaraz po ukrytym ostrzu. W celu uzupełnienia brakujących noży, asasyni z tamtych czasów okradali oprychów (lub z nimi walczyli, jeśli ci odkryją, że chcieli ich okraść), odwiedzając biuro asasynów lub twierdzę w Masjafie.

Wraz ze zdobywaniem kolejnych stopni w Zakonie Asasynów, zdobywano kolejne pasy na noże. Jeden pas mógł pomieścić 5 noży do rzucania, a można był w sumie otrzymać trzy pasy na noże. Pasy zdobywano przy osiągnięciu 4,7 i 10 stopnia.

Renesans[]

W renesansie asasyni również używali noży do rzucania, ale nie były one tak skuteczne jak w średniowieczu. Głównym powodem ich nieskuteczności było to, że strażnicy mieli lepsze zbroje. By to zrekompensować, Ezio Auditore da Firenze zwiększył ich możliwą ilość aż do 25 noży, czyli można było nosić 5 pasów na raz.

Shao Jun chińska asasynka mogła posiadać do 6 takich noży. Były one mało skuteczne w walce, ale dało się za ich pomocą przecinać liny, co ułatwiało dziewczynie przemieszczanie się.

Zaawansowane używanie[]

Podczas treningów w Monteriggioni, Ezio nauczył się rzucać parę noży na raz. Atak składający się z rzuceniem trzech noży na raz, był skuteczny. Po podróży do Rzymu, Ezio umiał rzucić więcej niż trzy noże na raz, wybierając po jednym na jednego strażnika.

Złota Era Piractwa[]

Asasyn Edward Kenway może posiadać jeden nóż do rzucania. Uprzednio musi pokonać w walce zwinnego strażnika i zabrać mu jego broń. W odróżnieniu od innych broni Edward nie musi się jej pozbywać nurkując do kryjówki przemytników ani będąc uwięzionym.

Wojna Siedmioletnia[]

W trakcie wojny siedmioletniej templariusz Shay Cormac mógł tak samo jak Edward odebrać nóż pokonanemu zwinnemu strażnikowi i później wykorzystać w walce.

Współczesność[]

W Abstergo Industries posługiwanie się nożami do rzucania było umiejętnością, której mogli się nauczyć rekruci z tajnego Projektu Animi. Jednak nie mogły one zabić, lecz spowolnić prześladowcę.

Oprócz tego w 2015 roku asasynka Galina Voronina używała noży do rzucania pod czas walki o Całun Edenu z Drużyną Sigma.

Advertisement