Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Nie ma się co pieścić... – wirtualna prezentacja wspomnień genetycznych Edwarda Kenwaya z 21 listopada 1718 roku, ponownie odtworzona w 2013 przez analityka Abstergo Entertainment za pomocą Animusa Omega.

Opis[]

Edward i Charles Vane żeglują do Północnej Karoliny, aby przekonać Czarnobrodego do powrotu. Jednak sprawy zmieniają swój obrót wydarzeń.

Przebieg[]

Edward i Charles dopływają do wyspy Czarnobrodego. Tam Vane rozpoczyna rozmowę.

  • Vane: Jesteś dla mnie wielkim rozczarowaniem, Thatch! Twierdzi, że postanowił zostać. Czort mu grzał przyrodzenie! Ale ci z was, którzy popłyną z tym żałosnym draniem, skończą na szubienicy!
  • Thatch: Co za kiep. Wiem, że przypłynąłeś zabrać mnie do domu, Kenway. Miło mi, że tak we mnie wierzysz. Ale po upadku Nassau, czuję że i na mnie idzie koniec.
  • Edward: Wcale tak nie uważam, druhu. Ale nie będę ci złorzeczył, że obstajesz przy swoim.
  • Thatch: Wciąż szukasz tego swojego mędrca?
  • Edward: Tak.
  • Thatch: Zajmując w ubiegłym miesiącu pryz posłyszałem, że... człek nazwiskiem Roberts pływa ponoć na statku niewolniczym o nazwie Księżniczka. Może będziesz chciał to sprawdzić.
  • Edward: Księżniczka. Zdrowie, Thatch.
  • Thatch: Nie tkwij tak, jak beczka cuchnących ryb. Świętujmy moją emeryturę! Nalejcie chłopu śniadanie!

Edward zauważa dziwnego pirata, który zaczyna iść w stronę dżungli. Kenway idzie za nim.

  • Edward: Zostaw dla nas parę butelek, co?
Thatch i Vane w Charles-Towne

Vane próbuje przekonać Thatcha do powrotu

Kenway podążając za piratem opuszcza obóz i wchodzi do lasu.

  • Jenkins: Chłopaki? Panie pułkowniku? Jest tu kto?
  • Oficer: Zostańcie tu. Strzelać do wszystkiego, co się rusza.
  • Jenkins: Był wśród nich dezerter, który rozpoznał moją twarz. Poderżnąłem mu gardło, nim wyrzekł choć słowo.
  • Oficer: Ktoś cię widział?
  • Jenkins: Chyba nie, panie. Ale sądzę, że Kenway coś podejrzewa. Niewiele uchodzi jego uwadze.
  • Oficer: Opowiedz mi o plaży.
  • Jenkins: Spora grupa, mówię panu. Większość zbyt pijana, żeby utrzymać się na nogach.
  • Oficer: To nam służy. Jakim człowiekiem jest Edward Teach. Opowiedz mi o nim.
  • Jenkins: Thatch, sir. A przynajmniej on tak siebie nazywa. Klepki ma pomieszane jak pęknięta beczka. 
  • Oficer: Do rzeczy, chłopie! Przestań gadać bzdury.
  • Jenkins: Cóż, sir, lubi na ten przykład wypić. Tyle, że sam przyrządza sobie trunek. Bierze sobie kubek do połowy wypełniony rumem i aż do brzegu zasypuje go prochem strzelniczym.
  • Oficer: Czy ja dobrze słyszę? On PIJE proch strzelniczy?
  • Jenkins: Tak, panie. Na pokaz. A nie dalej jak w zeszłym tygodniu zabrał całą załogę i kazał siedzieć w ładowni, gdzie podpalił siarkę i inne paskudztwa. Siedzieliśmy tak, a było tam jak w najgłębszej czeluści piekieł.
  • Oficer: Dobry BOŻE. Po jaką cholerę?
  • Jenkins: On lubi sprawdzać swoją załogę. Testować wytrzymałość i tężyznę. Oczywiście na koniec okazuje się, że to on jest najtęższy z całej bandy. Przez chwilę myślałem, że tam zginę. Cholerne dzikusy.
  • Oficer: Nie lękajcie się, żołnierzu. Niedługo nastanie ich koniec.

Oficer i Jenkins docierają na klif.

  • Oficer: Chodź, już czas. Szybko, wyślijcie sygnał. I na zawsze zapamiętajcie ten dzień.

Jenkins podbiega na urwisko i wystrzeliwuje racę. Edward podbiega w jego miejsce.

  • Edward: Co do diabła...?

Nagle na horyzoncie pojawiła się flota, która zaczęła ostrzeliwać wioskę i obóz piratów. Kenway wskoczył w płonący port i biegnąc po dachach, dostał się na Kawkę.

  • Thatch: Gdzie do diabła jest Kenway? Zapamiętajcie ten dzień, w którym wysłaliśmy do piekła najlepszych ludzi króla!

Kawka rozpoczyna walkę z liniowcem, po czym załoga brygu dokonuje abordażu.

  • Thatch: Zniszczyliśmy ich, jest ich może garstka. Ruszajmy na okręt i porąbmy ich na kawałki! Zabijcie ich wszystkich, chłopcy. Żadnej litości.

Thatch wchodzi na statek.

  • Thatch: Popłatam was na kawałki, glisty! Jak sobie radzisz, Edward? Nie zamierzam dziś tu ginąć psie syny! Chodźcie do mnie!

Na pokład wchodzi więcej przeciwników. Czarnobrody traci powoli siły.

  • Przebijesz się, chłopcze? Dasz radę? Oto droga ku zatraceniu!
Śmierć Czarnobrodego

Żołnierze zabijają Czarnobrodego

Thatch walczy z żołnierzem, a następnie go odpycha. Ten jednak wyjmuje pistolet i strzela do niego. Do Czarnobrodego podbiega kolejny żołnierz i tnie go szablą po twarzy.

  • Thatch: Kenway!
  • Edward: Tutaj!

Edward rzuca Thatchowi pistolet.

  • Thatch: W świecie bez złota moglibyśmy zostać bohaterami!

Czarnobrody zastrzeliwuje żołnierza. Podbiega kolejny żołnierz i tnie Thatcha w bok.

  • Edward: THATCH!

Kolejny żołnierz tnie Czarnobrodego w plecy, zabijając go przy tym. Edward zostaje wyrzucony za burtę.

  • Edward: Niech mnie diabli... Gdzie jest Kawka...!

Edward przejmuje ster okrętu i ucieka z pola bitwy.

  • Adéwalé: A co z Thatchem, sir? Czy już po nim? Kapitanie?
  • Edward: Pije z kielicha potępionych.

Konkluzja[]

Czarnobrody zginął podczas walki z żołnierzami brytyjskimi, a Edward i Vane ledwo uciekli z bitwy.

100% synchronizacji[]

Aby zdobyć 100% synchronizacji z Edwardem, należy:

  • zabić 4 strażników;
  • użyć ciężkich kul, aby unieruchomić liniowiec.

Ciekawostki[]

  • Wspomnienie to zostało pokazane podczas targów E3 w 2013 roku, jednak dużo się w nim różniło. Akcja wspomnienia miała miejsce na Karaibach, Edward śledził Jenkinsa w gęstej dżungli, a Czarnobrody został uratowany przez Kenwaya.

Galeria[]

Advertisement