Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Na dno wraz z okrętem – wirtualna prezentacja wspomnień genetycznych Adéwalé z 1737 roku, odtworzona przez analityka Abstergo Entertainment przy pomocy Animusa Omega.

Opis[]

Adéwalé przychodzi do Bastienne Josèphe w Port-au-Prince.

Przebieg[]

  • Bastienne: Adé, Augustin dowiedział się o kolejnym niewolniczym statku, który trzeba przechwycić. Ale błagam, przemyśl to jeszcze.
  • Adéwalé: Specjalne rozkazy od twojego okazjonalnego sprzymierzeńca, gubernatora?
  • Bastienne: Nie. Stało się to, czego się obawiałam. Przez tych wszystkich uwolnionych niewolników Francuzi wpadli w panikę.
  • Adéwalé: Niech więc żyją w strachu, na który sami zapracowali.
  • Bastienne: To nie takie proste. Zaczęto przestrzegać godziny policyjnej. Kary są coraz sroższe i cięższe. Pomagasz uwolnionym, ale płacić za to mają ci, którzy wciąż cierpią w pętach?
  • Adéwalé: To niewielka cena za wolność. Im szybciej wybuchnie rewolucja Augustina, tym prędzej wszyscy niewolnicy zaczną żyć w pokoju jako wolni ludzie.
  • Bastienne: Gubernator de Fayet grozi odwetem.
  • Adéwalé: A więc to on za tym stoi!
  • Bastienne: Nie. Adéwalé...
  • Adéwalé: Ani słowa. Nie chcę tego słuchać.

Adéwalé objął ster na Experto Crede i zaczął szukać statku niewolniczego.

  • Augustin: Czy spotykałeś wiele statków niewolniczych, gdyś był jeszcze piratem?
  • Adéwalé: Trochę ich było. Ale gdy żeglowałem z Kenwayem, na pierwszym miejscu stał łup. Albo informacja, która mogła do niego doprowadzić.
  • Augustin: Nigdy nie przyszło ci do głowy, żeby się wtrącić?
  • Adéwalé: Lepiej, aby kwatermistrz zachowywał takie myśli dla siebie, jeśli chce pozostać kwatermistrzem. Ale owszem, przechodziło mi to przez głowę. Gdy asasyni wskazali mi drogę wiodącą do poważniejszych celów, porzuciłem łupiestwo.
  • Augustin: A wraz z nimi statki pełne niewolników?
  • Adéwalé: Nie, bo jestem asasynem, a te ścieżki też się krzyżują. Za nic jednak nie oddałbym lat poświęconych pirackiemu rzemiosłu.
  • Augustin: Radowałeś się wolnością.
  • Adéwalé: Przygotowały mnie one do pracy, którą wykonujemy dzisiaj. A gdy skończymy, ty swoją wiedzę również będziesz zawdzięczał piratom.
  • Augustin: Tak jest, kapitanie.
Na dno wraz z okrętem 1 (wspomnienie) (AC4BF-FC) (by Kubar906)

Francuzi zatapiają statek niewolniczy

Adéwalé pod pokładem okrętu z niewolnikami

Maroni grzebią zmarłych

Experto Crede podpływa do statku niewolniczego. Zatapia dwa spośród trzech statków eskorty, po czym Adéwalé spogląda przez lunetę na poczynania trzeciego. Okazuje się, że zatapia on statek z niewolnikami.

  • Adéwalé: Nie! Oni zatopią ten statek.
  • Augustin: Kapitanie Adé, myślę, że powinniśmy się pospieszyć!
  • Adéwalé: Zejdę pod pokład! Opanujcie te pożary, a potem przygotujcie Experto Crede na przyjęcie rannych!

Adéwalé zatapia ostatni statek eskorty, a następnie wbiega na pokład okrętu z niewolnikami. Schodzi pod pokład i ratuje tych, którzy jeszcze przeżyli, niszcząc maczetą lub kolbą garłacza zamki w ich klatkach.

  • Adéwalé: Już! Teraz!

W pewnym momencie statek zaczyna tonąć, wobec czego Adéwalé ucieka z niego. Dopływa na brzeg, gdzie Maroni już grzebią zmarłych.

  • Bastienne: (Gubernator) de Fayet. Zdawało mi się, że rozgryzłam jego obojętność. Nie przewidziałam jednak, jakim jest potworem.
  • Adéwalé: Próbowałaś mnie ostrzec. Wszyscy jesteśmy winni. Ale gubernator zapłaci za to życiem. Moje Kredo nakazuje, bym tego dopilnował.
  • Augustin: (To na nic.) Zemsta jest marną pociechą. Gdy de Fayet zginie, jego miejsce zajmie inny tyran.
  • Adéwalé: Jego śmierć ma dać nadzieję pokoleniu wojowników. Nie wolno im porzucić marzeń o wolności.
  • Bastienne: A śmierć tych niewinnych dusz? Niektórzy ledwie zaznali życia.
  • Augustin: Zawsze będziemy ich opłakiwać.

Konkluzja[]

Adéwalé spróbował ocalić niewolników ze statku, jednak większość z nich zmarła, kiedy zatonął. Ponadto asasyn dowiedział się, że za tą i innymi masakrami niewolników stoi gubernator Santo Domingo, Pierre de Fayet.

100% synchronizacji[]

Żeby uzyskać stuprocentową synchronizację z Adéwalé, należy:

  • ponieść w trakcie bitwy morskiej obrażenia nie większe niż 50%;
  • uratować co najmniej 15 niewolników.
Advertisement