FANDOM

„To miejsce wciąż staje się coraz wspanialsze.”
Ezio podczas powrotu do miasta w 1500r.[src]

Monteriggioni (założone w 1203r. a od 1213r. twierdza z murami o 14 wieżach obronnych) – to miejscowość i gmina we Włoszech w regionie Toskania, w prowincji Siena.

Historia

Monteriggioni wybudowali władcy Sieny. W trzynastym wieku stanowiło ważny punkt obrony Toskanii przed roszczeniami Florencji. W samym środku tego konfliktu była rodzina Auditore, która stała się władcami i obrońcami miasta. To właśnie Auditore wybudowali słynne mury Monteriggioni, które można podziwiać do dzisiaj.

Mimo, że Auditore sprzeciwiali się florenckim roszczeniom, pozostawali w serdecznych stosunkach z Rodziną Medici (Medyceuszy), głównie ze względu na wspólne florenckie korzenie rodzinne.

Monteriggioni dzielnie odpierało ataki Florencji aż do 1554, kiedy to zostało zdradzone. Giovannino Zeti, wygnaniec z Florencji, który stał na czele miejskiego garnizonu, zgodził się oddać klucze do miasta w zamian za możliwość powrotu do Florencji. To nadzwyczajne, ale pod florenckim przywództwem rodzinie Auditore pozwolono zachować rządy nad Monteriggioni, co dowodzi, że Medyceusze zawsze pamiętali o tym, kto jest ich przyjacielem.

Ciekawostki

Galeria

Stream the best stories.

Get Disney+