FANDOM

Moździerz – broń i element wyposażenia statku, występujący w Assassin's Creed III i Assassin's Creed IV: Black Flag i Assassin's Creed: Rogue.

Assassin's Creed III Edytuj

Moździerze są bronią zadającą bardzo duże obrażenia. Nie można ich zainstalować na Aquili – są jedynie używane przez załogi fortów na morzu, np. fortu Phoenix.

Assassin's Creed IV: Black Flag Edytuj

Rola moździerzy znacząco się zwiększa – oprócz tego, że strzela się z nich w fortach, można je zamontować również na okrętach. Na Kawce znajdują się z przodu okrętu, zaraz przed dziobem. Są one potężną bronią zdolną za jedną salwą zatopić kanonierkę lub szkuner, a większe okręty – mocno uszkodzić. W moździerze są ten wyposażone wszystkie liniowce. Jeden z nich - Królewską Łaskę (wcześniej Nosso Senhor) mieliśmy przyjemność sterować w jednym ze wspomnień. Posiadał on na tyle silne moździerze, że mogły one zniszczyć nawet dwie fregaty jednocześnie jednym strzałem i prawie zatopić liniowce.

Obszary, które są objęte w danej chwili ostrzałem moździerzowym, zakreślone są na żółto, a gdy pociski trafiają w ten obszar – na czerwono.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

Zastosowanie moździerzy w stosunku do Assassin's Creed IV: Black Flag w ogóle się nie zmienia. Jedyną różnicą jest to, że na Morrigan są zamontowane nie z przodu okrętu, a na środku. W tej grze ponownie mamy okazje pokierować liniowcem - HMS Pembroke. Ponownie jest on wyposażony w potężne moździerze porównywalne z tymi z Królewskiej Łaski.

Stream the best stories.

Get Disney+