Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Maria Auditore da Firenze, z domu de' Mozzi (1432 – 1504) – florencka szlachcianka, członkini zakonu asasynów, żona Giovanniego Auditore, matka Federica, Ezia, Claudii oraz Petruccia.

Biografia

Wczesne życie

Maria urodziła się jako członkini bogatej i wpływowej rodziny de' Mozzi. Od najmłodszego wieku była chroniona przed zewnętrznym światem. Zrodziło to u Marii niezwykłe zainteresowanie miejskim życiem, a także codziennym życiem przedstawicieli niższych klas społecznych. W wieku 16 lat skorzystała z ogromnego majątku rodziny i założyła piekarnię przybudowaną do ich palazzo. Piekarnia szybko stała się miejscem częstych spotkań pracujących we Florencji artystów i renesansowych myślicieli. Jednym z klientów był Giovanni Auditore, którego Maria pokochała i ostatecznie poślubiła w 1452 roku[1].

Małżeństwo z Giovannim

Maria zamieszkała ze swoim mężem, Giovannim, i urodziła mu czwórkę dzieci: Federica, Ezia, Claudię i Petruccia[2].

Wkrótce po ich ślubie, Giovanni został wcielony w szeregi zakonu asasynów. Zdradził ten sekret swojej żonie, która pomagała mu go zachować przed ich dziećmi i znajomymi. Maria także jakiś czas później dołączyła do zakonu[3][4].

W 1476 roku Giovanni, Federico i Petruccio zostali aresztowani przez florencką straż na wskutek spisku wymierzonego w rodzinę Auditore przez Uberto Albertiego i zakonu templariuszy. Po ataku straży Maria doznała wstrząsu, przez który przestała się odzywać na lata. Razem ze swoją córką, Claudią, zostały odeskortowane do kryjówki znajomej członkini zakonu asasynów, Paoli, która była także siostrą pokojówki rodziny Auditore[5].

Mimo swoich starań, Ezio nie był w stanie zapobiec egzekucji swojego ojca i braci[6]. Maria oraz Claudia były ukrywane przez Paolę aż do czasu kiedy Ezio zabrał siostrę i matkę do willi swojego wuja, Mario Auditore, w Monteriggioni[7][8].

W Villi Auditore Maria pozostawała głównie w swojej sypialni i nie odzywała się do nikogo. Spędzała godziny na modlitwie. Gdy jej syn, Ezio, przyniósł jej sto orlich piór na cześć pamięci swojego chorowitego brata, Petruccia, Maria w końcu odezwała się, dziękując synowi za to, że o niej nie zapomniał. Przytuliła go i podarowała mu pelerynę z rodzinnym herbem[2].

Życie w Rzymie

Styczniem 1500 Monteriggioni padło ofiarą ataku armii papieskich pod dowództwem Cesarego Borgii, syna Rodriga Borgii. W wyniku ataku zginął Mario Auditore, a kryjówka włoskich asasynów została odkryta i niemalże zniszczona[9].

Maria dołączyła do reszty swojej rodziny i mieszkanców Monteriggioni w ucieczce przez podziemne sanktuarium pod Villą Auditore. Po ucieczce poza mury utraconeg miasta, Ezio nakazał Marii i Claudii, aby wyruszyły do Florencji, gdzie miały być bezpieczne, poza zasięgiem Borgiów. On sam zamierzał wyruszyć do Rzymu, aby pozbyć się swoich wrogów raz na zawsze[4].

Negocjator 6 (ACB) (by Kubar906)

Ezio rozmawiający z Marią i Claudią w Rosa in Fiore

We Florencji Maria i Claudia odkryły, że Palazzo Auditore zostało doszczętnie spalone. Nie miały gdzie indziej się udać, więc ruszyły za Eziem do Rzymu. Dotarły do kryjówki asasynów na Isola Tiberina, gdzie spotkały Niccolò Machiavellego. To on poinstruował je, aby szukały Ezia w zamtuzie Rosa in Fiore, gdzie florencki asasyn szukał sojuszu z rzymskimi kurtyzanami[10]. Na miejscu okazało się, że ówczesna właścicielka zamtuzu, madonna Solari, została zamordowana. Claudia zaoferowała przejęcie biznesu, tym samym rekrtując kurtyzany do pomocy rzymskim asasynom[11].

Maria pomagała Claudii zajmować się zamtuzem i pracującymi tam kurtyzanami. Gdy Rosa in Fiore został zaatakowany przez żołnierzy Borgiów, Maria wzięła udział w obronie, w czym pomogły jej pracownice[12].

Jakiś czas później, stan zdrowia Marii się pogorszył. Zmarła w 1504 roku po walce z długotrwałą chorobą[13].

Osobowość

Ze względu na fakt, iż jej rodzina próbowała chronić ją przed światem poza murami rodzinnego palazzo, Maria stała się ciekawa ukrywanego przed nią świata oraz wykształciła tendencje do buntu. Swoją buntowniczą naturę ukazała, próbując bezskutecznie powstrzymać straże przed aresztowaniem jej męża i synów[2].

Mimo buntowniczej natury, Maria była także opiekuńcza. Troszczyła się o swoich synów, była zainteresowana ich życiem, a po utracie dwójki z nich często się za nich modliła[2].

Ciekawostki

  • Maria posiadała zdolności chirurgiczne. Często łatała rany, które Giovanni otrzymywał podczas swoich misji[3].
  • W powieści Assassin's Creed: Renesans Maria oraz Claudia po ucieczce do Monteriggioni zamieszkały w miejscowym zakonie[14].
  • Podczas rozmowy Claudii, Annetty i Ezia o aresztowaniu członków rodziny Auditore, pokojówka zdaje się implikować, że wobec protestującej Marii straże użyły przemocy seksualnej, co wprowadziło ją w stan wstrząsu, który trwał później przez lata[5]. Nie jest to jednak potwierdzone.

Przypisy

Advertisement