FANDOM

Maffeo Polo (ur. 1230 r. w Wenecji, zm. 1309 r.) – był weneckim kupcem i podróżnikiem. Podczas swych podróży on i jego brat Niccolò, stali się cenionymi członkami zakonu asasynów. To oni założyli kilka oddziałów bizantyjskich i włoskich asasynów.

Biografia Edytuj

Maffeo dużo podróżował między rokiem 1252 a 1294, ale najważniejsza jego podróż odbyła się w 1257 roku. Wtedy on i jego brat odważyli się na wejście do twierdzy w Masjafie, by spotkać się z mentorem zakonu asasynów – Altaïrem Ibn-La'Ahadem.
Razem spędzili tam sześć miesięcy. Niccolò cały czas towarzyszył Altaïrowi, a Maffeo tęsknił za domem. By zakończyć nudę Maffeo, jego brat opowiedział mu o dziedzictwie twierdzy.
Podczas wstępnych ataków Mongołów na twierdzę, mentor odeskortował braci Polo z Masjafu, wcześniej dając im kodeks i pięć kluczy do biblioteki. Mimo tego, że klucze zostały bezpiecznie ukryte to sam kodeks zaginął dwa dni później, po ataku skautów mongolskich. Po tych wydarzeniach Maffeo i jego brat zostali honorowymi członkami zakonu asasynów. Ich następnym zadaniem było założenie oddziałów tureckich asasynów.

Ciekawostki Edytuj

  • Maffeo uwielbiał, gdy w historiach jego brata pojawiały się momenty brutalne i krwawe;
  • Maffeo nie wiedział od samego początku, że Darim Ibn-La'Ahad jest synem Altaïra Ibn-La'Ahada.

Maffeo Polo and Niccolo Polo Concept Image

Maffeo Polo i Niccolò Polo

Stream the best stories.

Get Disney+