Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
„Z galeonów są trudne nagrody. Poruszają się jak krowy… ale walczyć jak tygrysy! ”
―La Buse[src]

Liniowiec – klasa okrętu, używana między innymi przez floty: brytyjską, francuską, hiszpańską i portugalską.

Historia[]

Na początku XVIII wieku, liniowiec był największą i najlepiej uzbrojoną jednostką pływającą.

Assassin's Creed IV Black Flag[]

Bartholomew Roberts jako jeden z niewielu piratów posiadał okręt tej klasy.

Assassin's Creed: Pirates[]

Alonzo Batilla podczas swoich przygód często spotykał liniowce. Najczęściej pilnowały one latarni morskich.

Assassin's Creed: Rogue[]

Jakiś czas później, w trakcie wojny siedmioletniej pomiędzy Wielką Brytanią i Francją, templariusz Shay Cormac spotkał wiele liniowców na Północnym Atlantyku. Statki te były bardzo rzadkie w Dolinie Rzeki, gdyż była ona zbyt płytka dla okrętów tej wielkości.

James Cook był kapitanem okrętu liniowego "HMS Pembroke". Shay był sternikiem jego statku podczas bitwy o Louisbourg.

Assassin's Creed III[]

W czasach rewolucji amerykańskiej, asasyn Connor miał styczność z liniowcami wzdłuż wschodniego wybrzeża i był w stanie zniszczyć je wszystkie.

Uzbrojenie[]

Każdy statek tej klasy posiadał trzy maszty i dwa lub trzy pokłady działowe, a liczba dział wynosiła nawet 50. Liniowce zostały wyposażone w moździerze, kule z łańcuchem oraz ciężkie kule. Były też uzbrojone w działa rufowe, które w połączeniu z burtowymi i dziobowymi, dawały możliwość odpowiedzenia ogniem z każdego kierunku. Materiał użyty do ich budowy był niezwykle wytrzymały. Jednak mimo tych wszystkich zalet, statki te posiadały pewną słabość - prędkość. Jako, że były one bardzo powolne, dobrze uzbrojony, mniejszy statek mógł je przechytrzyć i zniszczyć.

Okręty legendarne[]

Wszystkie okręty legendarne były liniowcami.

Ciekawostki[]

  • "Królewska Łaska" Bartolomewa Robertsa miała na wyposażeniu wybuchowe beczki, co dziwi ze względu na fakt, że liniowce posiadały działa rufowe.
Advertisement