Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

La Rosa della Virtù (pol. Róża Cnoty) – wenecki zamtuz operujący w czasie włoskiego renesansu[1].

Historia[]

Zamtuz La Rosa della Virtù został założony w 1473 roku przez asasynkę Teodorę Contanto. Madame zamtuzu postrzegała go jako pewnego rodzaju zakon, a dziewczęta tam pracujące – jako zakonnice. Pomysł ten wywodził się z wniosku, że religijne nauki o miłości można zrozumieć jedynie wtedy, kiedy pozna się wszystkie jej rodzaje, także te cielesne[2].

W drugiej połowie piętnastego wieku było to jedno z najpopularniejszych miejsc w dzielnicy Dorsoduro. Częstymi jego gośćmi byli m.in. szef weneckiej gildii złodziei, Antonio de Magianis[3], a także artysta i wynalazca, Leonardo da Vinci[4].

W 1486 roku w zamtuzie La Rosa della Virtù Antonio de Magianis, Teodora Contanto i florencki asasyn, Ezio Auditore, planowali zamach na życie ówczesnego doży weneckiego, Marka Barbarigo[5].

Niemalże od samego momentu powstania zamtuzu, Kościół Katolicki starał się go pozbyć. Wielokrotnie próbował bezskutecznie wymusić na Radzie Weneckiej jego zamknięcie. Ostatecznie budynek spłonął w pożarze w 1516 roku, wzniecionym przez niezadowolonego biskupa, który chciał skorzystać z usług kurtyzany bez uiszczenia opłaty[6].

Przypisy

Advertisement