FANDOM

Kurtyzany – jedna z czterech frakcji sprzymierzonych z asasynami. Pozostali do złodzieje, najemnicy i Cyganie. Zwykle zdobywały dla bractwa informacje, ale także pomagały przejść niezauważenie i odciągały wrogów od ważnych miejsc.

W Florencji kurtyzany były prowadzone przez Paole, weneckie przez Teodorę, a rzymskie przez Madonnę Solari , zastąpioną później Claudią.

Historia Edytuj

Kurtyzany (AC4 BF) (by Kubar906)

Kurtyzany w Assassin's Creed IV: Black Flag

Kurtyzany pracowały w domach publicznych, ale wychodziły również na ulicę, by zachęcić klientów. Każda miała standardowy ubiór i fryzurę.

Ezio Auditore po egzekucji swego ojca i braci, szukał schronienia u siostry Anetty - Paoli. Nauczyła go ona wtapiania się w tłum i kradzieży. Później mógł wynajmować kurtyzany, by towarzyszyły mu i odciągały strażników. Pomogły mu między innymi opuścić Florencję, gdy uwiodły strażników stojących przed bramą. Ich sposób ukrywania Ezio, przypominał nieco sposób, w jaki Altaïr ukrywał się wśród uczonych.

W Rzymie bohater wyremontował przybytek Rosa in Fiore. Którego właścicielką została później jego siostra.

Podczas Złotej ery piractwa, pirat Edward Kenway mógł korzystać z ich usług za niewielką opłatą. Po wybudowaniu w swojej kryjówce na Wielkiej Inagui zamtuzu mógł wynajmować wszystkie kurtyzany za darmo. Odciągały one dla niego strażników a kiedy ten wdał się z nimi w konflikt próbowały ich obezwładnić. Tak samo jak Ezio mógł on używać ich jako ruchomych kryjówek.

W Port-au-Prince funkcjonował zamtuz La Dama en Rose którego pracownice gromadziły informacje, a przychody przybytku wspierały rewolucję maronów.

Podczas rewolucji francuskiej Théroigne de Méricourt rekrutowała do swojej armii kobiet głównie kurtyzany w czym pomagał jej asasyn Arno Dorian. Arno badał również sprawę morderstwa jednej z przedstawicielek tej frakcji, o które podejrzany był Donatien Alphonse François de Sade.

Znane kurtyzany Edytuj

Florencja: Edytuj

Wenecja Edytuj

Rzym Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy wyremontujemy burdel w Monteriggioni, to po ulicach będą chodzić pojedyncze kurtyzany;
  • W Assassin's Creed: Revelations zastąpiono je Romami.

Stream the best stories.

Get Disney+