FANDOM

Koloseum (wł. Il Colosseo) – lokacja w Assassin's Creed: Brotherhood.

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

Położenie i historia Edytuj

Koloseum 1 (ACB) (by Kubar906)

Wnętrze Koloseum

Koloseum zostało wybudowane w Rzymie przez cesarza Tytusa między 72, a 80 rokiem n.e. Służyło jako amfiteatr. Mógł on pomieścić do pięćdziesięciu tysięcy widzów, wobec czego stał się jedną z najbardziej monumentalnych budowli w całym Imperium Rzymskim. Odbywały się tu takie spektakle, jak walki gladiatorów, czy przedstawienia teatralne.

W 1349 roku Rzym nawiedziło potężne trzęsienie ziemi, które podniszczyło Koloseum. Popadło ono w ruinę. W XVI wieku papież Sykstus V chciał przerobić Koloseum na plantację wełny, jednak zmarł, nim wcielił w życie tę ideę.

W grze Edytuj

Renesans Edytuj

W 1503 roku w Koloseum odbywało się przedstawienie teatralne „Pasji”, męczeńskiej śmierci Jezusa Chrystusa. Asasyn Ezio Auditore da Firenze wiedział, że jednym z aktorów będzie Pietro Rossi – kochanek Lukrecji Borgii, będący w posiadaniu klucza do Castel Sant'Angelo. Zlecenie zabójstwa Pietro otrzymał Micheletto Corella – jeden z najlepszych skrytobójców Cesare Borgii. Ezio musiał uratować Pietra, wobec czego wziął udział w przedstawieniu razem ze swoimi asasynami i nie dopuścił do zabójstwa Pietra. Aktor został jednak otruty i Ezio musiał przetransportować go do medyka, który podał mu antidotum.

Poza tym Ezio mógł zinfiltrować podziemia Koloseum i zdobyć ukryty w nich zwój Romulusa. W tym celu zakradł się na przyjęcie zorganizowane z okazji jubileuszu roku 1500, wytropił przywódcę przesiadujących tam wyznawców Romulusa i odszukał ów zwój.

W 1506 roku, po pokonaniu Cesare Borgii w Vianie, Ezio ukrył odzyskane Rajskie Jabłko w krypcie św. Mikołaja pod Koloseum.

Czasy współczesne Edytuj

W 2012 roku asasyni Shaun Hastings, Rebecca Crane, Lucy Stillman i Desmond Miles przybyli do Koloseum, by znaleźć Jabłko. Za pomocą swobodnego biegu Desmond dostał się do krypty i wszedł do niej z trójką pozostałych asasynów. Desmondowi objawiła się wtedy Junona, w trakcie, gdy starał się dotrzeć do piedestału, na którym spoczywało Jabłko. Opowiedziała mu zajawki upadku Tych, Którzy Byli Przed Nami. Desmond dotarł w końcu do piedestału i dotknął Jabłka. To sprawiło, że Juno objęła nań kontrolę i zmusiła go do pchnięcia ukrytym ostrzem Lucy. Kobieta zmarła, a Desmond stracił przytomność.

Stream the best stories.

Get Disney+