Koń – zwierzę, występujące w Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood, Assassin's Creed 2: Aquilus, Assassin's Creed: Revelations, Assassin's Creed III, Assassin's Creed: Unity, Assassin's Creed: Syndicate, film Assassin's Creed, Assassin's Creed: Origins oraz Assassin's Creed: Odyssey.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Koń jest zwierzęciem jucznym. Może być wykorzystany przez ludzi do szybszego przemieszczania się po świecie. W serii Assassin's Creed konie były wykorzystywane jako środek transportu indywidualnego albo z powozem.

Rola w serii[edytuj | edytuj kod]

Assassin's Creed[edytuj | edytuj kod]

Konie stacjonują w Masjafie, przy miastach oraz na terenie Królestwa. Zazwyczaj są pilnowane przez rycerzy krzyżowców, asasynów, bądź Saracenów. Możliwa jest walka mieczem z konia, a także taranowanie przeciwników. Koniem nie można wjechać do miasta. Możliwe są cztery tryby jazdy konno: zwykły kłus, galop, cwał i powolny stęp wykorzystywany w ukrywaniu się.

Ezio na koniu w Assassin's Creed II

Assassin's Creed II[edytuj | edytuj kod]

„Wzrok Orła w siodle, ciekawe, co jeszcze wymyślą? Upewnijcie się, że też to mamy!”
―Lucy Stillman, list do ekipy Animusa 2.0

W drugiej części serii konie pełnią tę samą funkcję, co w pierwszej, a także służą przewoźnikom w transporcie klientów do miast renesansowej Italii. Można je napotkać np. w Monteriggioni. Dodatkową możliwością podczas jazdy na koniu staje się korzystanie z Orlego Wzroku.

Assassin's Creed: Brotherhood[edytuj | edytuj kod]

W kolejnej odsłonie serii możliwości techniczne poruszania się na koniach zostały rozszerzone. Można skakać z jednego zwierzęcia na drugie, ewentualnie wybijając ukrytym ostrzem właściciela konia, ściągać i zabijać jeźdźców, zadawać silne ciosy z konia oraz blokować szarżę wroga. Konno poruszają się po Rzymie żołnierze Borgiów. Po mieście nie da się galopować.

Nieco mniejszą nowinką jest fakt, że można poruszać się konno po Monteriggioni.

Assassin's Creed 2: Aquilus[edytuj | edytuj kod]

Desmond i William na koniach w Assassin's Creed 2: Aquilus

Konie w tej części pojawiają się podczas jednego ze wspomnień Desmonda, gdzie on i jego ojciec

Assassin's Creed: Revelations[edytuj | edytuj kod]

Altaïr jadący konno do Masjafu w Assassin's Creed: Revelations

W tej części konie występują tylko razem z powozem: w Masjafie oraz podczas ucieczki Ezia Auditore z Sofią Sartor z Konstantynopola. We wspomnieniu „Powiernik mentoraAltaïr Ibn-La'Ahad przyjeżdża konno do zaatakowanej twierdzy asasynów, a także ucieka z fortecy asasynów we wspomnieniu „Nowy porządek”.

Assassin's Creed III[edytuj | edytuj kod]

Connor na koniu w Assassin's Creed III

Trzecia część wnosi kolejny powiew świeżości do gry. Nie można już ukrywać się, kłus to standardowy chód konia. Jeżeli Ratonhnhaké:ton lub Haytham Kenway będą zbyt długo cwałować, koń się zmęczy i będzie potrzebował chwili, by zregenerować siły.

Assassin's Creed III: Liberation[edytuj | edytuj kod]

Konie w tej grze pojawiają się podczas jednej misji, gdzie Aveline de Grandpré ucieka przed strażnikami powozem zaprzęgniętym w konie. Zwierzęta te ciągną też powozy z sianem, w których może schować się asasynka.

Assassin's Creed: Unity[edytuj | edytuj kod]

Aguilar na koniu w filmie Assassin's Creed

W tej części konie pojawiają się tylko podczas niektórych misji, gdzie są podpięte pod dorożkę i przy punkcie szybkiej podróży do Wersalu. Tak jak w przypadku pozostałych zwierząt w grze, nie można wejść z nimi w żadną interakcję.

Assassin's Creed: Syndicate[edytuj | edytuj kod]

Konie są wykorzystywane jako siła pociągowa powozów jeżdżących po ulicach Londynu. Nie da się natomiast jechać na grzbiecie zwierzęcia.

Assassin's Creed (film)[edytuj | edytuj kod]

W tej części konie spełniają funkcję transportu osobistego oraz siłę pociągową do powozów.

Assassin's Creed: Origins[edytuj | edytuj kod]

Rola koni nie zmieniła się w porównaniu do filmu.

Assassin's Creed: Odyssey[edytuj | edytuj kod]

W tej części konie spełniają tylko funkcję transportu osobistego.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W Assassin's Creed: Brotherhood po ukończeniu sekwencji wspomnień 1, zostaje odblokowany kod Animusa, pozwalający na zmianę modelu koni na jednorożce.
Nazwa kodu Wymóg Efekt uzyskiwany po aktywowaniu
Na grzbiecie jednorożca Ukończenie sekwencji 1. Modele koni zmieniają się na modele jednorożców, a większość broni uzyskuje dodatkowy efekt błyskawicy.
  • W Assassin's Creed: Syndicate, za przewrócenie pięciu pojazdów, przez strzelanie do koni otrzyma się osiągnięcie: „CO Z TOBĄ?”.
Ikona Nazwa Jak uzyskać Punkty Trofeum
ACSA-WhatIsWrongWithYou.png CO Z TOBĄ? Przewróć pięć pojazdów, strzelając do koni. 20 G.png PS3Bronze.pngBrąz