FANDOM

Klara O'Dea (ur. 24 lutego 1856 w Londynie; zm. ?) – młoda dziewczyna, która nadzorowała brytyjską sieć uliczników i kieszonkowców w Londynie w połowie XIX wieku. Dostarczała lokalnym asasynom informacje o wydarzeniach w mieście, w zamian za pomoc w uwolnieniu dzieci z fabryk.

Biografia Edytuj

Klara urodziła się 24 lutego 1856 roku. Była jedynym potomkiem ubogiej rodziny O'Dea. Podobnie jak wiele innych Irlandek, matka Klary pracowała w Strand, w posiadłości należącej do ludzi z klasy wyższej.

Klara zakradała się na prywatne lekcje dzieci bogaczy i wchłaniała całą wiedzę, na której przekazanie nigdy nie byłoby stać jej rodziców. Matka Klary, niesłusznie oskarżona o kradzież, straciła pracę i musiała szukać innego sposobu na przeżycie. Wtedy Klara musiała stać się głową rodziny. Jej ojciec zostawił swoich bliskich rok wcześniej, a matka pochorowała się z żalu, dlatego dziewczyn wyszła na ulicę i tam starała się o utrzymanie tego, co zostało z jej rodziny. Osierocone dzieci, z którymi zaczęła się bratać, dały jej wcześniej nie odczuwane poczucie przynależności.

Odważna i charyzmatyczna Klara, sama, teraz osierocona, wyrosła na zaskakująco sprawną w interesach kobietę, która każdego dnia pomagała dzieciom w potrzebie.

Współpraca z rodzeństwem Frye Edytuj

W 1868 roku Klara spotkała asasynów: Jacoba i Evie Frye'ów, którzy poprosili ją o możliwość skorzystania z jej siatki szpiegowskiej. Klara zgodziła się udzielić im informacji na temat miasta, pod warunkiem, że rodzeństwo uwolni grupy dzieci, które są zmuszane do pracy w ciężkich warunkach.

Jakiś czas po tym, jak Jacob zabił Johna Elliotsona, dzieci, którymi opiekowała się Klara, zaczęły chorować. Kiedy jej stan zdrowia zaczął się pogarszać, Klara odwiedziła przytułek w Lambeth, mając nadzieję, że zdobędzie odpowiednie lekarstwa. Przez przypadek spotkała się tam z Evie, która przybyła, aby sprawdzić, co dzieje się w okolicy. Klara próbowała wyjaśnić, co ją tam sprowadza, ale zemdlała w ramionach Evie. Asasynka zaniosła dziewczynę do Florence Nightingale i pozostawiła ją w jej zdolnych rękach. Florence poprosiła Evie o dostarczenie jej lekarstw, dzięki którym będzie mogła wyleczyć Klarę i wszystkie dzieci. Asasynce udało się dostarczyć leki na czas, dzięki czemu Klara i wszystkie sieroty wyzdrowiały.

Po uwolnieniu wszystkich dzieci zmuszanych do pracy w fabrykach, Klara spotkała się z bliźniakami i podziękowała im za ich pomoc.

Dalsze losy Klary są nieznane.

Charakter i osobowość Edytuj

Klara jest postacią bardzo radosną. Lubiła grać proste gry z rówieśnikami, ale w jej zachowaniu widać było większą dojrzałość. Potrafiła negocjować i walczyć o swoje. Klara jest postacią, która potrafi się poświęcić dla innych.

Ciekawostki: Edytuj

  • „Klara” forma żeńska od łacińskiego przymiotnika Clarus, czyli „czysty, jasny, słynny”.
  • „O'Dea” to irlandzkie nazwisko, które pochodzi od O'Deaghaidh, w wolnym tłumaczeniu znaczy „poszukiwacz”.

Stream the best stories.

Get Disney+