Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Clowning Around
Artykuł ten jest w słabym stanie i wymaga jak najszybszej poprawy.
Jesper Kyd

Jesper Kyd

Jesper Kyd (urodzony w Hørsholm, Dania) – komponuje muzykę do gier komputerowych oraz filmów. Jego muzyka to połączenie ambientu, elektroniki oraz muzyki symfonicznej, za którą uzyskał szereg nagród. Jest również znany ze sceny demo, w rozwój której włożył sporo pracy jeszcze jako nastolatek.

Skomponował ścieżki dźwiękowe do gier Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood oraz współtworzył ścieżki dźwiękowe Assassin's Creed: Revelations i Assassin's Creed: Valhalla.

Biografia

Jesper Kyd rozpoczął naukę gry na pianinie jeszcze jako dziecko. Później jego horyzonty muzyczne poszerzyły się do takich dziedzin jak gra na gitarze klasycznej, czytanie nut, śpiewanie w chórze i w końcu tworzenie klasycznych kompozycji na pianino.

Jespera od zawsze ciągnęło do tworzenia muzyki, a nie tylko do „odtwarzania” kompozycji innych. W wieku 14 lat jego zainteresowanie tworzeniem muzyki wzrosło wraz z otrzymaniem Commodore’a 64, na którym mógł wreszcie bez większego problemu tworzyć swoje pierwsze melodie. W międzyczasie zainteresował się również sceną demo, gdzie mógł się wykazać tworząc dla różnych „grup demo” na Commodore’a. Kilka lat później zaczął tworzyć na Amidze, która miała dużo lepsze możliwości przetwarzania dźwięku. Odtąd Jesper mógł komponować muzykę z sample’ami. Został, wraz ze swoim najlepszym przyjacielem i współpracownikiem Mikaelem Balle’em, członkiem demogrupy Silents DK, a po pewnym czasie rozpoczął współpracę z grupą znaną pod nazwą crionics, co znacząco wpłynęło na jego późniejszą karierę już jako profesjonalnego kompozytora. W końcu wydał legendarną produkcję demo stworzoną na Amidze - Hardwired.

Advertisement