FANDOM

Janczarzy (tur. Yeniçeri) – elitarni wojownicy na służbie Imperium Osmańskiego.

Historia Janczarów Edytuj

Janczarzy byli elitarną piechotą Imperium Osmańskiego. Żołnierze tejże formacji rekrutowano spośród ludności podbitych przez Turków krajów, a następnie rekruci byli siłą nawracani na Islam, zgodnie z ideą systemu Devşirme. Pod koniec istnienia gildii rekrutowano także muzułmańskich Turków. W 1453 roku, podczas zdobywania Konstantynopola, janczarzy byli główną siłą szturmującą miasto. W 1826 roku zostali rozwiązani, ich jednostki wymordowano przez Spahisów i artylerię, a ci, którzy przeżyli, zostali publicznie poddani egzekucji.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Historia i udział w grze Edytuj

Kapitanem janczarów w Istambule jest Tarik Barleti. Z takiego powodu, że terroryzowalli ludność Konstantynopola, ludzie bali się ich jak ognia. Janczarzy nieraz byli przeciwnikiem Ezia Auditore da Firenze. Towarzyszyli Tarikowi w jego patrolach i eskortowali ważne osobistości. Ich szwadron pełnił funkcję ochrony w pałacu Topkapı. Później Ezio musiał zabić jednego z janczarów i przebrać się w jego mundur, by wkraść się do garnizonu i zabić Tarika Barleti. Kiedy Ezio uciekł z obozowiska, janczarzy zaczęli masowo patrolować miasto i założyli Wielki Łańcuch, by asasyn nie wydostał się z Istambułu. Ich pomysł zawiódł, ponieważ Mentor wysadził filar jednej z wież podtrzymujących Łańcuch i spalił greckim ogniem ich statki.

Wyposażenie janczarów Edytuj

Wszyscy janczarzy dzierżą miecz tej gildii – kijil janczara oraz pistolet, którego używają, cofając się przed cięciami ostrza Ezia. Są szybsi niż Ezio i z łatwością go doganiają, gdy ucieka. Przez wiele osób uważani są za najtrudniejszych przeciwników w całej serii gier.

Stream the best stories.

Get Disney+