FANDOM

Zalążek artykułu
PL Broken-heartedHQ
Ta strona to tylko zalążek i musi zostać rozszerzona. Możesz pomóc Assassin's Creed Wiki przez rozwinięcie jej.

Sir Jacob Frye (ur. 9 listopada 1847 w Crawley) – mistrz bractwa asasynów działający w drugiej połowie XIX wieku w Wielkiej Brytanii w okresie rewolucji przemysłowej i Jesieni Grozy. Syn Cecily oraz Ethana Frye'ów, młodszy (o cztery minuty) brat Evie Frye i dziadek Lydii Frye. Przywódca Skokierów.

Biografia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Jacob urodził się 9 listopada 1847 roku, cztery minuty po narodzinach swojej siostry, Evie. Matka Jacoba zmarła przy porodzie. Rodzeństwo dorastało zatem u boku babci, która opiekowała się nim do szóstego roku życia, kiedy to bliźniaki przeniosły się do rodzinnego domu w Crawley. Wtedy to pod opiekę wziął ich ich ojciec, Ethan, który co wieczór obdarzał ich wiedzą o bractwie. Evie z zaciekawieniem słuchała opowieści taty, jednak Jacob zawsze raczej je olewał, stopniowo coraz bardziej ich nienawidząc.

Dorastanie Edytuj

Podczas gdy siostra Jacoba z zapałem trenowała swe umiejętności w byciu Asasynem, Jacob wolał w nocy wymykać się ojcu i wyruszać na eskapady po licznych fabrykach oraz pubach gdzie lubił wdać się w bójkę, a potem zapić swą wygraną alkoholem (nie pił za dużo). Nie poświęcał on za dużo uwagi swojemu ojcu, jeżeli mógł unikał go, twierdził że niepotrzebnie za bardzo oddawał się Bractwu. Najprawdopodobniej w tym okresie wykształcił też u siebie bi-seksualność, jednak jego orientacja seksualna nigdy nie została potwierdzona.

Podróż do Londynu Edytuj

Jacob niedługo potem oficjalnie został Asasynem, jednak był gorszy od swej siostry. Stawiał bardziej na otwarty konflikt niż działanie w cieniu. Zawsze też uważał, że Crawley to nie miejsce dla niego. Uważał wraz z Evie, że powinni pojechać do Londynu, który był największym siedliskiem Templariuszy na świecie. Jednak nikt z Bractwa oprócz jego rodziny nie popierał tego pomysłu, przez co rodzeństwo było zmuszone stróżować ulic Crawley. O ile Evie rozumiała to (była oddana Bractwu i się go słuchała), to Jacob zawsze chciał uciec. Rodzeństwo cały czas było przekonywane, że czas na odbicie stolicy jeszcze nastanie.

W końcu w 1868 roku korzystając z okazji, Jacob i Evie wsiedli do pociągu do Londynu i tym samym rozpoczęli swą wielką przygodę, w której poznali na przykład Karola Dickensa.

Londyn Edytuj

Zdjęcie Kuby

Zdjęcie (od lewej) Jacoba, Kuby, Henry'ego i Evie z 1868 roku

W 1868 roku jego siostra, wraz z Henrym Greenem, wyjechała do Indii, gdzie, po jakimś czasie, Jacob odwiedził ją ze swoimi uczniami. Jednym z nich był Mały Kuba, znany później jako Kuba Rozpruwacz. To właśnie on, w roku 1888, zaatakował Jacoba, porwał do szpitala psychiatrycznego w Lambeth i wydłubał oko.

W roku 1893 urodziła mu się wnuczka, Lydia Frye. To właśnie pod czujnym okiem Jacoba i Evie dziewczyna trenowała, by zostać członkinią bractwa asasynów.

Uzbrojenie Edytuj

  • Rękawica asasyna – rękawica z ukrytym ostrzem i urządzenie pomagające Jacobowi w przemieszczaniu się po dachach;
  • Kastet – broń używana podczas walki wręcz, pozwalająca zadawać silniejsze ciosy pięściami;
  • Noże do rzucania – broń dystansowa, używana przez Jacoba do cichych zabójstw.
  • Pistolet – broń palna, używana w czasie walki na dystans z wrogiem;
  • Bomby galwaniczne – dywersyjny ładunek wybuchowy, przy wybuchu paraliżuje ofiary prądem elektrycznym i zadaje dość duże obrażenia.

Ciekawostki Edytuj

  • Jacob nie wie kim był Ezio.
  • Imię Jakub (Jacob) wywodzi się od hebrajskiego Jaaqob – „ten, którego Bóg ochrania”.
  • Frye jest pochodną słowa angielskiego Freedom (wolność).
  • Wzrost Jacoba wynosił pomiędzy 5'6 (1,68 m) i 5'7 (1,70 m).
  • Jest młodszy od siostry dokładnie o 4 minuty.
  • Jacob wygląda identycznie jak Shay Patrick Cormac z Assassin's Creed: Rogue.

Some of the links below are affiliate links meaning, at no additional cost to you, Fandom will earn a commission if you click through and make a purchase.

Stream the best stories.

Get Disney+