FANDOM

„Altaïrze, przyjacielu. Musisz mi pomóc.”
―Informator do Altaïra[src]

Informatorzy – członkowie Zakonu Asasynów, którzy zaoferowali pomoc Altaïrowi Ibn-La'Ahadowi i innym asasynom w badaniach celów zamachów. Jednak zanim będą dzielić się swoją wiedzą z wizytującym asasynem wymagają ukończenia małego zadania. Informatorów można znaleźć w Akce, Jerozolimie i Damaszku, synchronizując się z  punktami obserwacyjnymi. Byli nowicjuszami i mogli jedynie zbadać cel pozostawiając zabójstwo wyższemu stopniem asasynowi.

Zadania Edytuj

Przed odsłonięciem swoich tajemnic informatorzy prosili o coś w zamian. Ogólnie rzecz biorąc, to zadanie było związane z czymś, do czego sami zostali przypisani lub sytuacji, w której nie mogli sobie poradzić. Gdy ich potrzeby zostaną spełnione, oni zawsze dadzą coś pożytecznego dla innych asasynów w zamian.

Zbieranie flag Edytuj

Altair rozmawia z informatorem - Assassin's Creed

Altaïr rozmawia z informatorem

Niektórzy informatorzy testowali sojuszników dając im do zebrania kilku flag w czasie od trzech do pięciu minut. Są one ułożone tak, aby do zdobycia ich trzeba było użyć free-runingu. Po zebraniu flag wystarczy wrócić do informatora.

Zabicie templariuszy Edytuj

Często informatorzy popadali w konflikt ze strażnikami i obawiając się o swoje życie kazali asasynom zabić ich, ale musieli to zrobić bez wzbudzania podejrzeń. Potem mieli wrócić do informatora.

Eskorta informatora Edytuj

Asasyn musiał eskortować informatora poza miasto i odpierać wszystkie ataki przeciwników. W zamian za miastem informator daje sojusznikowi wskazówkę.

Zniszczenie straganu handlowego Edytuj

Informator prosi asasyna o zniszczenie kilku przeszkadzających mu straganów. Można to zrobić rzucając strażnikami lub cywilami, ale przy drugim przypadku można złamać Credo.

Ciche zabójstwo łuczników Edytuj

Informator prosi asasyna o szybkie i ciche zabójstwa łuczników patrolujących okolicę. Po wykonaniu zadania należy wrócić do informatora po wiadomości.

Wyścig po dachu Edytuj

Czasami informator nie ma wiadomości i odsyła asasyna do drugiego informatora, który czeka gdzieś w pobliżu ze wskazówkami.

Wygląd Edytuj

Informatorzy mieli zakryte usta i ubrani cali w białe chusty, ale widać było, że są wśród nich ludzie o wielu odcieniach skóry i narodowościach. Często mieli też sakwę, w której trzymali informacje.

Znani informatorzy Edytuj

  • Behir z Damaszku
  • Karan z Akki
  • Tarik z Jerozolimy

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy zbliżymy się do informatora z ukrytym ostrzem możemy go zabić. Jeśli go zabijesz znajdzie się po prostu z dala od miasta, a następnie wróci. On się nie odradza.
  • Misje "Wyścig po dachach", "Zniszczenie straganu handlowego", "Ciche zabójstwo łuczników" i "Eskorta informatora" są dostępne tylko na PC.

Stream the best stories.

Get Disney+