Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Hepzefa – tymczasowy medżaj Siwy, który zastępował na tym stanowisku Bayeka w 48 r. p.n.e.

Biografia[]

Medżaj Siwy[]

W swoim dzieciństwie, Hepzefa przyjaźnił się z Bayekiem, Ayą oraz Kensą[1].

Gdy w 49 r. p.n.e. syn Bayeka, Khemu został zamordowany przez Zakon Starożytnych, Hepzefa zastąpił swojego przyjaciela w roli medżaja Siwy, którego zadaniem była ochrona mieszkańców osady. W czasie pełnienia przez niego tych obowiązków, Medunamun został mianowany Wyrocznią Amona i przejął władzę w mieście. Jego rządy były niezwykle surowe dla mieszkańców, gdyż często wysyłał on żołnierzy do pacyfikacji sprzeciwiających mu się mieszkańców. Hepzefa starał się pomagać poszkodowanym.[2].

Rok później do Siwy powrócił Bayek. Gdy Hepzefa dowiedział się, że jego przyjaciel przebywał w pobliskich ruinach, ruszył natychmiast go powitać, lecz przed wejściem został zaatakowany przez czekających tam na Bayeka żołnierzy Hypatosa. Do walczącego Hepzefy dołączył wkrótce sam Bayek, a po zakończonej walce powrócili razem do Siwy. Po drodze przyjaciel przedstawił powracającemu medżajowi o sytuacji mieszkańców i o sprawującym władzę Medunamunie, który był jednym z ludzi odpowiedzialnych za śmierć Khemu[2].

Hepzefa zaprowadził Bayeka do swojego domu, gdzie czekała na nich miejscowa uzdrowicielka, Rabia. Ucieszyła się ona niezwykle z powrotu byłego medżaja i zajęła się opatrywaniem jego ran, każąc mu odpocząć. Po odpoczynku, Hepzefa wręczył mu nowy łuk. W tym samym momencie dom został zaatakowany przez żołnierzy przysłanych po Hepzefę przez Medunamuna. Bayek pozbył się strażników i powstrzymał ich od zniszczenia miejsca zamieszkania przyjaciela[2].

Hepzefa przedstawił Bayekowi wszystkie problemy, które zgłaszali do niego mieszkańcy Siwy i powiedział mu, że pomagając im zdobędzie więcej informacji o Medunamunie, którego Bayek chciał zabić. Gdy jego przyjaciel zabił swój cel, Hepzefa ponownie się z nim spotkał, informując go, że jego żona Aya powróciła do Aleksandrii, gdzie odwiedzała swojego kuzyna, Fanosa. Przekazał mu także wiadomość od niej o tym, by po przybyciu do Aleksandrii pamiętał o słowie Serapis[3].

Śmierć[]

W 47 r. p.n.e. Flawiusz Metellus oraz Lucjusz Septymiusz, członkowie Zakonu Starożytnych, przybyli do Siwy, by za pomocą berła Aleksandra Wielkiego oraz Rajskiego Jabłka otworzyć wrota do krypty Isu znajdującej się pod Świątynią Amona. Hezpefa chciał ich powstrzymać, lecz zginął w walce z nimi. Jego ciało pozostawione przed kryptą odkryli Bayek i Aya. Przyjaciel zaniósł ciało Hepzefy na Górę Zmarłych, gdzie zostało ono zmumifikowane i pogrzebane. Gdy osada pogrążona była w żałobie, Rabia wręczyła Bayekowi miecz Hepzefy[4].

Ciekawostki[]

  • Tak jak inni NPC w Assassin's Creed: Origins, Hepzefa posiada czynności, które zwykle wykonuje. Zaliczają się do nich: porządki domowe, czyszczenie stajni, cięcie drewna oraz czytanie listów.
  • Do Hepzefy można się wybierać w każdym momencie gry. Bayek informuje wtedy przyjaciela o postępach swojej misji.

Przypisy

Advertisement