FANDOM

Franciada wcześniej zwana Saint-Denis – miasto we Francji niedaleko Paryża i główna lokacja w DLC do Assassin's Creed: UnityDead Kings.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Historia Edytuj

W III wieku naszej ery na wzgórzu Montmartre ścięty został święty Dionizy. Według legendy podniósł swoją ściętą głowę i przemaszerował z nią do wsi Catolacus, gdzie legł martwy. W miejscu tym wzniesiono bazylikę a wieś została nazwana na cześć świętego Saint Denis.

W 630 roku król Dagobert sfinansował budowę opactwa w tym mieście. Było to ważne miejsce kultu w którym królowie francji modlili się przed wyruszeniem na wojnę. Podczas rewolucji francuskiej mnichów wygnano, a opactwo przeszło w ręce najemników, którzy zajmowali się handlem kradzionymi relikwiami.

W miasteczku tym wraz z różanym berłem została pochowana Katarzyna Medycejska, której grób w 1794 roku splądrował asasyn Arno Dorian.

W Królewskiej Krypcie we Franciadzie spoczywają wszyscy królowie Francji za wyjątkiem trzech. Był tam pochowany między innymi Ludwik IX którego mosiężny grób przetopiono a ciało zaginęło. Król Ludwik XIV kazał zbudować sobie sekretną komnatę. Do czasów rewolucji większość grobów nigdy nie otwierano. Podczas rządów rewolucyjnych większość grobów przetrząśnięto a cenne relikwie wykradziono.

Saint Denis rozkwitało aż do wybuchu rewolucji francuskiej, podczas której popadło w ruinę. W 1794 sprawiało wrażenie wymarłego. To rewolucyjny antyklerykalizm doprowadził do zmiany dotychczasowej nazwy miasta.

W 1794 roku do Franciady przybył Arno Dorian w celu odzyskania manuskryptu markiza de Condorcreta dzięki któremu mógł opuścić Francję. Przebywając w mieście, dowiedział się, że Philippe Rose na polecenie Napoleona Bonaparte poszukuje spoczywającej w podziemiach miasta głowy św. Dionizego. Asasyn postanowił udaremnić ich plan. W tym celu zdobył trzy patery które doprowadziły go do miejsca gdzie znajduje się głowa oraz klucz dzięki któremu zdołał wejść do środka tajnej komnaty. Tam stoczył z kapitanem Rose bój o artefakt, który wygrał. Asasyn odzyskał głowę, którą okazał się być lampion z Fragmentem Edenu w środku.

9 sierpnia tego samego roku doszło tam do aresztowania Napoleona.

Dzielnice Edytuj

Miasto podzielone jest na trzy dzielnice nadziemne: Cmentarz, Młyn, Bazylika oraz trzy dzielnice podziemne: Królewska Krypta, Kamieniołom, Katakumby. Każda z dzielnic ma czwarty z kolei poziom trudności.

Elementy do zbierania Edytuj

Na terenie Franciady Arno może otworzyć 61 skrzyń, zebrać 26 bikorn Napoleona i 14 artefaktów. Znajdują się tam trzy punkty obserwacyjne, które można zsynchronizować, a także trzy posterunki ekstremistów, które można odbić.

Stream the best stories.

Get Disney+