Flota Cormaca (lub inaczej Kampania Morska) – armada morska pod komendą templariusza Shaya Cormaca, możliwa do aktywowania w Assassin's Creed: Rogue.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

Opis Edytuj

Flota Cormaca jest minigrą ulokowaną w Assassin's Creed: Rogue. Jest to flota zakonu templariuszy, za pośrednictwem której mogli oni wykonywać swoje tajne misje na całym świecie. Odróżnia to flotę Cormaca od jej odpowiednika w Assassin's Creed IV: Black Flag (Flota Kenwaya) której głównym celem było wzbogacenie się jej właściciela.

Dostęp Edytuj

Dostęp do floty Cormaca zostaje odblokowany podczas 3 sekwencji DNA. Sterować jej poczynaniami można za pomocą map, które znajdują się w kajucie Morrigan lub w każdym sztabie templariuszy w Dolinie Rzeki, Północnym Atlantyku lub Nowym Jorku.

Statki Edytuj

Flota Cormaca 2 (ACRG) (by Kubar906)

Okno zarządzania nowym statkiem

Okręty do floty można dodawać poprzez przeprowadzenie na nich abordażu, a następnie przejęcie ich. Okręty nie mogą być ulepszane (mogą być jedynie naprawiane) i, jak w grze, dzielą się na następujące klasy:

Liczba okrętów we flocie jest ograniczona – by dodawać kolejne jednostki, należy kupować miejsca w dokach (które też są ograniczone), lub poświęcać inne statki. Należy też zauważyć, że statki z wyższym poziomem są bardziej pożądane we flocie. Posiadają większe ładownie, a zarazem dysponują większą siłą ognia i są szybsze.

Bitwy morskie i zbieranie surowców Edytuj

Flota Cormaca 3 (ACRG) (by Kubar906)

Typowa bitwa morska we flocie

Flota Cormaca 4 (ACRG) (by Kubar906)

Raport po zwycięstwie

Bitwy morskie przeprowadza się zasadniczo w dwóch celach – do zdobycia surowców (broń, żołnierze, szpiedzy, medykamenty, żywność oraz beczki z prochem) niezbędnych do wykonywania misji w Amerykach, Azji, Afryce i Europie, lub do zmniejszania zagrożenia na szlakach handlowych. W bitwie mogą wziąć udział maksymalnie trzy jednostki po obu stronach.

Szlaki handlowe oznaczone są kolorami, które symbolizują zagrożenie na nich:

  • zielony – szlak bezpieczny
  • żółty – szlak zagrożony
  • pomarańczowy – szlak niebezpieczny
  • czerwony – szlak katastrofalny

Bitwy morskie dysponują pewnym schematem. Przed nią ma się dostęp do statków, które przeciwnik (z floty hiszpańskiej lub francuskiej). Po wystawieniu własnych statków na górze ekranu pojawia się wskaźnik procentowy ukazujący szansę floty Cormaca na zwycięstwo. Należy też zauważyć, że umiejscowienie okrętów na jednym z trzech miejsc także ma znaczenie. Okręt umieszczony na pierwszym miejscu dostaje +10 punktów do swoich statystyk szybkości (podczas bitwy ta statystyka określa szybkostrzelność okrętu). Statek umiejscowiony na drugim miejscu dostaje +10 do siły ognia, a ten na trzecim miejscu otrzymuje od wroga zmniejszone obrażenia.

Po zatwierdzeniu takiego układu floty rozpoczyna się batalia. Jedyne co w tym momencie może zrobić gracz, to:

  • Wycofać się z bitwy
  • Pominąć bitwę
  • Posłać wrogowi płonącą beczkę, które zadadzą mu obrażenia.

Po wygranej bitwie otrzymuje się stosowną nagrodę.

Misje Edytuj

Flota Cormaca 5 (ACRG) (by Kubar906)

Okno wyboru misji

Flota Cormaca 6 (ACRG) (by Kubar906)

Raport z misji

Do wykonania jest 33 następujących kolejno po sobie misji, które wykonuje się w następujących lokacjach:

  • Luizjana – Targ mięsny
  • Floryda – Niepogoda w interesach
  • Savannah – Gadatliwy gubernator
  • Barbados – Wymagana dyskrecja
  • Cap Français – Broń za lekarstwa
  • Le Havre – Angielscy szpiedzy
  • Brest – Kłopoty na wybrzeżu
  • Hawana – Oddawanie czci
  • Carrickfergus – Lojalne ostrze, legendarne krzyki
  • Lagos – Żeglarze z Senegalu
  • Gibraltar – Szpieg, który mnie rozkołysał
  • Santa-Maria-de-Belem – Tymczasowy przystanek
  • Rio de Janeiro – Brazylijska robota
  • Kartagena – Pod dużym wrażeniem
  • Buenos Aires – Wzmacnianie wpływów
  • Goree Island – Wielkie porządki
  • Saint-Louis – Wielki sojusz
  • Luanda – Szaleństwo karmienia
  • Kopenhaga – Malejący wzrost
  • Göteborg – Haczyk, żyłka i korona
  • Sztokholm – Zorza polarna
  • Sardynia – Opiekunowie wyspy
  • Malta – Kamienne oblężenie
  • Kreta – Święci szpiedzy
  • Isle de France – Bezpieczna przystań
  • Mozambik – Walka z przypływem
  • Mombasa – Przyjaciel na całe życie
  • Kalkuta – Kompania Wschodnioindyjska
  • Janam – Intryga w Indiach
  • Puducherry – Zbutwiała uraza
  • Malakka – Walka na półwyspie
  • Jawa – Jawajskie akta
  • Manila – Nowy klejnot koronny

Misje do wypełnienia wymagają czasu – najdłuższe z nich aż dwudziestu czterech godzin. Dodatkowo, za wykonanie wszystkich misji w Forcie Arsenal otrzymuje się mapę, która wskazuje położenie miecza Altaira.

Oręż do zdobycia we flocie Edytuj

Poprzez wypełnianie misji we flocie Shay Cormac może uzyskać kilka ekskluzywnych egzemplarzy broni białej i palnej. Oto one:

L.p. Ikona Nazwa Misja
1. Pistolet admiralski z lwem (ACRG) (by Kubar906) Pistolet admiralski z lwem 4. „Wymagana dyskrecja”, Barbados
2. Hiszpański miecz (ACRG) (by Kubar906) Miecz hiszpański 11. „Szpieg, który mnie rozkołysał”, Gibraltar
3. Miecz admirała z lwem (ACRG) (by Kubar906) Miecz admirała z lwem 20. „Haczyk, żyłka i korona”, Göteborg
3. Indyjski pistolet skałkowy (ACRG) (by Kubar906) Indyjski pistolet skałkowy 29. „Intryga w Indiach”, Janam

Ciekawostki Edytuj

  • Za wykonanie 17 misji morskich floty Cormaca gracz zostaje nagrodzony osiągnięciem „Obieżyświat”.
Ikona Nazwa Jak zdobyć Punkty Trofeum
ACRA-Obieżyświat Obieżyświat Ukończ 17 misji fabularnych w trybie Kampanii Morskiej. 20 G PS3Bronze
  • Uwalniając jeden szlak handlowy oraz wykonując wszystkie misje floty Cormaca, gracz wypełnia dwa wyzwania Abstergo.
Trójkąt wyzwań Abstergo (ACRG)Trójkąt wyzwań Abstergo (ACRG) Uwolnij szlak handlowy w kampanii morskiej
Trójkąt wyzwań Abstergo (ACRG)Trójkąt wyzwań Abstergo (ACRG) Ukończ wszystkie misje kupieckie w kampanii morskiej
  • Do floty nie można dodać jedynie kanonierki i statku cywilnego, gdyż są zbyt małe, by przeprowadzić na nich abordaż. Ponadto, nie można też dodać do niej legendarnych statków oraz niektórych okrętów niszczonych podczas głównych sekwencji wspomnień.

Zobacz też Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.