FANDOM

Eudoros (ok. 100 p.n.e — 48 p.n.e), znany również jako Hipopotam – członek Zakonu Starożytnych, działający podczas rządów Ptolemeusza XIII.

Biografia Edytuj

Pochodzący z Grecji Eudoros mocno przodował w szkole filozoficznej, stając się w późniejszym czasie doskonałym filozofem. W późniejszym czasie przeniósł się do Aleksandrii, gdzie stał się jednym z najbardziej szanowanych intelektualistów w mieście i ostatecznie objął funkcję królewskiego skryby na dworze Ptolemeusza XIII. Cierpiał on z powodu dyskomfortu skóry, przez co bywał on często w łaźni żeby załagodzić jej stan.

W pewnym momencie w 48 roku p.n.e napisał on dzieło o Nilu podobnie jak filozof Arysto z Aleksandrii. Eudoros dokonał plagiatu jego pracy i po miesiącach kłótni wykorzystał swoje stanowisko królewskiego skryby do oskarżenia, a następnie skazania Arysto za plagiat.

W tym samym roku Eudoros napisał list do Medunamuna, działającego w Zakonie Starożytnych pod pseudonimem Ibis, informując go by zachował czujność ze względu na śmierć trzech innych jego członków, a dokładniej Rudżeka, Aktaeona oraz Ktesosa. Eudoros trzymał te listy w skrzyni z podwójnym dnem w swoim biurze położonym w Pałacu Królewskim Ptolemeusza. Ostatecznie listy te zostały znalezione przez Medżaja Bayeka z Siwy, który zinfiltrował łaźnię i zabił Eudorosa ukrytym ostrzem, odcinając sobie przy tym przypadkowo serdeczny palec. Bayek oskarżył Eudorosa o bycie Wężem i zabójstwo Khemu jednakże ten odpowiedział że Wąż jest wieczny.

Dziedzictwo Edytuj

Jakiś czas po zabójstwie Bayek dowiedział się od Kleopatry, że Wąż był w rzeczywistości jedną z nazw Zakonu Starożytnych, a Eudoros funkcjonował w nim pod pseudonimem Hipopotam.

Stream the best stories.

Get Disney+