Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Elpenor z Kirry(ur. ?, zm. 431 r. p.n.e.)– Grek, członek Czcicieli Kosmosa z odłamu Oczu Kosmosa, aktywny w czasie wojny peloponeskiej.

Biografia (według kanonu)[]

Młode lata[]

Elpenor urodził się w Kirze. W pewnym momencie swojego życia wszedł w posiadanie całunu Penelopy, jednak został mu on skradziony i przewieziony do ruin pałacu Odyseusza na Itace. W nieokreślonym czasie dołączył do Czcicieli Kosmosa. Powierzono mu zadanie odszukania i zmanipulowania potomkini Isu - najemniczki Kasandry. Po pewnym czasie dowiedział się, że kobieta przebywa w Kefalonii i w 431 roku p.n.e. udał się na ową wyspę w celu odnalezienia jej.

Spotkanie z Kasandrą[]

Dotarłszy na Kefalonię osiedlił się ze swoimi ludźmi w opuszczonej posiadłości. Niedługo potem pojawiła się tam Kasandra i myśląc, że Elpenor i jego ludzie pracują dla osiłka Cyklopa zabiła wszystkich pracowników czciciela. Zanim zdążyła zabić samego Kirryjczyka, ten wyjaśnił jej, że nie pracuje dla kefalońskiego zbira. Najemniczka oszędziła go, a ten zaproponował jej zlecenie, które polegało na wykradnięciu całunu Penelopy ze znajdującego się na sąsiedniej wyspie, Itace, pałacu Odyseusza. Spartanka przyjęła zadanie i odzyskała jego własność. Zadowolony z powodzenia misji Elpenor zaproponował Kasandrze następne zlecenie, a tym razem miała ona zabić przebywającego w Megaris spratańskiego wodza, znanego jako "Wilk", a był nim sam ojczym najemniczki - Nikolaos. Nie znając jeszcze tożsamości tego, kogo miała zlikwidować, kobieta przyjęła propozycję czciciela. Elpenor przekazał jej, żeby spotkała się z nim w Przystani Pielgrzyma w Fokidzie gdy już pozbędzie się "Wilka", po czym wyruszył w umówione miejsce. Kasandra wyruszyła do Megaris. Po pewnym czasie dowiedziała się, kim naprawdę jest owy spartański generał. Była w niej chęć zemsty na ojczymie po tym, jak w dzieciństwie zrzucił ją z góry Tajget, lecz w ostatecznym rozrachunku oszczędziła Nikolaosa.

Śmierć[]

Kasandra wróciła do Elpenora i pokłóciwszy się z nim oświadczyła, że nie będzie już wykonywać dla niego roboty. Kirryjczyk przywołał gwardzistów, aby ci rozprawili się z nią, po czym uciekł. Spartanka zabiła strażników i chcąc zlikwidować Elpenora zaczęła szukać wskazówek dotyczących miejsca jego pobytu. Czciciel miał przeczucie, że Kasandra będzie chciała go dopaść, więc wykorzystał swojego sobowtóra do zastawienia na nią pułapki i kazał mu przebywać w warowni Farsalos w Fokidzie. Najemniczka doszła śladami Elpenora do owej warowni i zabiła jego sobowtóra. Ostatecznie udało się jej odszukać czciciela w jaskini nieopodal ruin świątyni Węża w Fokidzie. Kasandra zabiła Elpenora, a ten w swoich ostatnich słowach potwierdził Spartance swoją przynależność do Kultu Kosmosa.

Advertisement