Czy ty też to czujesz? Taką pustkę w środku...
PL Steadfast.png
W tym artykule brakuje informacji z Assassin's Creed: Valhalla lub są one niepełne. Jeśli je posiadasz, możesz je dodać.

Eivor zwana „Wilczą Paszczą”norweska wiking biorąca udział w napadach na Anglię przeciw królowi Alfredowi Wielkiemu w IX wieku naszej ery. Córka Rosty i Varina, adoptowana przez króla Styrbjorna, przyrodnia siostra Sigurda. Przewodziła klanem Kruków. Posiadała ukryte ostrze, które nosiła na zewnętrznej stronie przedramienia oraz umiejętność Wzroku Orła, dzięki której mogła oglądać świat z perspektywy swego oswojonego kruka – Synin.

W pewnym momencie swojego życia Eivor natknęła się na bractwo ukrytych, z którymi postanowiła nawiązać współpracę, ponieważ łączyły ich wspólne cele. Spotkanie to bardzo ją odmieniło i od tamtej pory znacznie zmienił się jej sposób myślenia i postępowania. Pozwoliła im także zadomowić się w osadzie we Wschodniej Anglii – Kruczej Przystani.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Dzieciństwo[edytuj | edytuj kod]

Eivor była jedynym dzieckiem Varina oraz Rosty, urodzonym w roku 847 w Fornburgu. Dziewięć lat później Eivor brała udział w uczcie zorganizowanej przez fornburskiego króla Styrbjorna. Otrzymała ważne zadanie wręczenia królowi podarunku, który miał symbolizować sojusz pomiędzy klanami Varina oraz Styrbjorna. Podarunkiem tym była bransoleta, którą nosił dziadek Eivor podczas bitwy o Północny Szlak. Uczta niestety została przerwana przez atak wrogiego klanu pod dowództwem Kjotve Okrutnego. Eivor była świadkiem niehonorowej śmierci swojego ojca z ręki najeźdźcy, a także śmierć swojej matki, która rzuciła się w pogoń za mordercą męża. Z samego środka najazdu uratował ją Sigurd, książę Fornburga, który uciekł wraz z Eivor konno. Zostali oni jednak zaatakowani w lesie i córka Varina spadła na środek zamarzniętego jeziora, gdzie została zaatakowana przez wilka. Atak ten wyzwolił w Eivor ukryte wspomnienie Odyna. Z opresji wyciągnęły dziewczynkę kruki, które odwróciły uwagę wilków, dając jej szansę na zabicie bestii. Po tych wydarzeniach nadano Eivor przydomek „Wilcza Paszcza”.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Eivor jest dobrze zbudowaną kobietą. Domyślnie na górnej i lewej stronie głowy posiada długie blond włosy splecione w warkocz. Prawa strona głowy jest zaś częściowo ogolona. Na lewym boku głowy widnieje tatuaż przedstawiający kruka.

Norweżka wychowała się wśród opowieści i legend o wielkich wojownikach, bitwach oraz chwale. To sprawiło, że wyrosła na odważną wojowniczkę żądną przygód, gotowa by umrzeć w obronie swojego ludu. Bardzo pragnie trafić po śmierci do Valhalli, gdzie przebywają dusze wikingów, którzy umarli podczas bitwy. Oprócz tego jest wybitnym i przebiegłym strategiem, czego dowodzą zawierane przez nią sojusze z przywódcami innych klanów i królestw. Cechuje się również głęboką religijnością.

Wyposażenie i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Ukryte ostrze – podstawowa broń ukrytych. Eivor otrzymała ten przedmiot od Basima i Hythama, dzięki czemu może zabijać przeciwników po cichu.

Jeśli chodzi o pancerz i broń (miecze, topory, włócznie, młoty, tarcze i łuki) to jest to kwestia osobista gracza, który może używać dowolnego wyposażenia (istnieje nawet możliwość używania dwóch tarcz naraz).

Eivor potrafi bardzo wiele; zaczynając na walce dwoma broniami naraz, cichym działaniu i wspinaczce, przez rzucanie we wrogów toporkami, na taranowaniu przeciwników oraz brutalnych wykończeniach kończąc. Dzięki Wzrokowi Orła może połączyć się z Synin i obserwować świat z jej perspektywy. Zna się także na żegludze, dowodzeniu, strategii i ekonomii.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Imię Eivor znaczy „obrońca”, bądź „czujny”.
  • W przeciwieństwie do innych użytkowników ukrytego ostrza Eivor nosi je na wierzchniej części przedramienia.
  • Jest pierwszym protagonistą, który posiada dwa „tryby” Wzroku Orła: ten klasyczny oraz ten pozwalający na obserwowanie świata oczami ptasiego towarzysza.

Galeria[edytuj | edytuj kod]