Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Diowikos – postać występująca w Assassin's Creed: Origins. Był to galijski gladiator, który walczył na arenie w Krokodilopolis wraz ze swoim bratem Werydowiksem.

Biografia[]

Diowikos walczył na arenie, używając kilku łańcuchów, którymi zadawał ogromne obrażenia. Wraz z Werydowiksem był mistrzem areny w Krokodylopolis. Ich zagorzałą przeciwniczką była wojowniczka Kensa. Poza tym, że Diowikos był gladiatorem, wraz z bratem służył jako najemnik na służbie nomarchy FajumBereniki.

W 48 r. p.n.e. Diowikos oraz jego brat Werydowiks byli świadkami tego, jak Berenika utopiła dziewczynkę imieniem Shadya za to, że ukradła ona księgę z nazwiskami członków Zakonu Starożytnych. Na tropie Bereniki (posługującej się pseudonimem „Krokodyl”) był w owym czasie medżaj Bayek. Zmierzył się on z Werydowiksem i Diowikosem na arenie razem z Kensą i pokonał ich. Bracia powiedzieli Bayekowi, że Krokodylem jest Berenika, a także to, że to ona zabiła Shadyę. Bayek oszczędził życie braciom.

Po przegranej z Bayekiem Werydowiks i Diowikos nie zarzucili swojego zawodu i dalej walczyli na arenie.

Advertisement