FANDOM

Damat Ali Pasza – lojalny sługa sułtana Bajazyda II, a następnie członek zakonu templariuszy.

Biografia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Urodzony we wschodniej Anatolii, Ali stał się wybitnym i szanowanym żołnierzem oraz lojalnym sługą sułtana. Mimo tego zaczął studiować naukę templariuszy.

Spotkanie z asasynami Edytuj

W 1511 roku Ezio Auditore i jego uczeń zauważyli, jak jakiś templariusz okrada Damata Paszę. Uczeń włoskiego asasyna zabił złodzieja, a Ezio oddał Aliemu jego własność.

Śmierć Edytuj

W tym samym roku, Damat Ali Pasza próbował wprowadzić grupę bizantyńskich templariuszy na teren Wielkiego Bazaru. Ezio i jego uczeń zaalarmowani przez mieszkańców, poszli tropem Damata. Gdy ten wyszedł z ukrycia, by aresztować Ezia, uczeń zdołał szybko okrążyć wezyra i jego strażników i zlikwidować Alego.

W 2012 roku Abstergo Industries wykorzystało jego sylwetkę do projektu Animi. Stał się on jednym z awatarów w programie treningowym i znany był pod nazwą Wezyr.

Ostatnie słowa Edytuj

  • Damat: Wy, asasyni, jesteście niczym zaraza, która zabija nadzieję ludzkości na lepsze jutro, niszcząc wznoszone przez nas starania na rozwój. Gdybym miał dość czasu, pchnąłbym mój lud w objęcia templariuszy. Lecz nic z tego.
  • Uczeń: Opuść w pokoju ten padół.

Stream the best stories.

Get Disney+