FANDOM

Czciciele Kosmosa – tajna organizacja działająca na terenie starożytnej Grecji, której celem było głębokie wniknięcie w różne społeczności Hellady i potajemne władanie światem. Ich przebraniem, które zakładali na swoje potajemne spotkania były biała maska i ciemny płaszcz. Kult został rozbity w V wieku p.n.e. w czasie wojny peloponeskiej przez najemniczkę Kasandrę.

Odłamy Czcicieli Edytuj

Kult Kosmosa dzielił się na 7 odłamów. W każdym odłamie znajduje się 5 członków i mędrzec, czyli główny czciciel danego odłamu. Odłamy mają swoje nazwy:
Cult of Kosmos emblem

Cziciele Kosmosa

W skład Kultu wchodzi 35 członków, 8 mędrców (jeden mędrzec nie należy do żadnego odłamu) i Duch Kosmosa, czyli przywódca Czcicieli, któremu podlegają mędrcy, którym podlegają członkowie danego odłamu.

Geneza Powstania Kultu Edytuj

„Kasandro. Nie tak miało to wyglądać. Kilkadziesiąt lat temu grupa ludzi zebrała się, by pracować nad teorią, która ich zdaniem była kluczem do panowania nad wszechświatem. Wierzyli oni, że świat funkcjonuje w oparciu zarówno o ład jak i chaos. Niektórzy z nich dali się jednak zwieść podstępnemu urokowi chaosu. I tak narodzili się Czciciele Kosmosa. Nadużywali władzy, pchali grecki świat w kierunku wiecznej wojny - tej, którą tobie było przeznaczone powstrzymać.”
Pitagoras do Kasandry[src]

Historia (Według Kanonu) Edytuj

Konfrontacja Leonidasa z kultem Edytuj

Oprócz Kasandry z kultem walczył także m.in. jej dziadek - król Leonidas ze Sparty - w czasie wojen grecko-perskich. Wiedział, że wyrocznia delficka kontrolowana jest przez Czcicieli. W czasie konfrontacji z członkami kultu, na niedługo przed bitwą pod Termopilami Pytia oświadczyła mu, że musi się on poświęcić dla dobra Sparty. Wściekły król opuścił Delfy i udał się do przesmyku Termopile, aby tam odeprzeć atak Persów. Dziadek Kasandry zginął podczas bitwy, lecz pozostawił po sobie dziedzictwo i zarówno jak on, tak i jego córka oraz wnuczka walczyły w późniejszych latach z kultem.

Dołączenie Aleksiosa do czcicieli Edytuj

Czciciele Kosmosa wiedzieli, że ród Leonidasa jest szczególny i postanowili to wykorzystać do swoich celów. Kilkadziesiąt lat później, gdy córka Leonidasa - Myrrine urodziła Aleksiosa, a kult dowiedział się o tym, ówczesna Pytia ogłosiła, że potomek spartańskiego króla musi umrzeć, albo przyniesie Sparcie zagładę. Aleksios został zrzucony z góry Tajget, a Kasandra zepchnęła do przepaści efora próbując ratować brata. Za zabójstwo Spartanina dziewczynka także została zrzucona z góry Tajget. Oboje z rodzeństwa przeżyli, Kasandra uciekła ze Sparty o własnych siłach, a Myrrine odszukała Aleksiosa u podnóży góry i zaniosła do Argolidy w nadziei, że komuś uda się go uratować. Gdy przyniosła go do młodego Hipokratesa, ten bezradny odesłał ją do świątyni Eskulapa, aby tamtejsi kapłani pomogli jej w uratowaniu syna. Na nieszczęście Myrrine, byli oni manipulowani przez członkinię Czcicieli - Chryzis, z odłamu Rodowitych Wyznawców. Kazała im ona oznajmić Spartance, że dziecko nie żyje, po czym zaniosła go na ołtarz, aby modlić się o jego uzdrowienie. Aleksios wyzdrowiał i został brutalnie wychowany przez Chryzis, aby umiał znosić ból i przywyknąć do niego. Gdy dorósł, został dołączony do Kultu Kosmosa i nadano mu imię Dejmos. Był niesamowicie biegły w walce i władał mieczem wykutym w starożytnej kuźni, co czyniło go jeszcze mocniejszym. Stał się jednym z Mędrców Czcicieli, jednak nie należał do żadnego odłamu. Znany był najbardziej ze swojej brutalności i siły.

Walka Kasandry z Czcicielami Edytuj

W 431 roku p.n.e. Kasandra spotkała jednego z Czcicieli - Elpenora. To głównie dzięki niemu została wtajemniczona w sprawę kultu. Zabiwszy go, zabrała jego maskę i płaszcz, aby dostać się na tajne zebranie Czcicieli w Delfach. Zabrała ze sobą także tajemniczy fragment artefaktu, który znalazła przy jego zwłokach. Podczas zebrania najemniczka dowiedziała się o celach i planach Czcicieli i od tamtej pory zaczęła na nich polować. Zbierała wszelkie tropy rozsiane po całej Grecji, ujawniające tożsamość kolejnych Czcicieli Kosmosa i po kolei likwidowała członków i mędrców Czcicieli. W 422 roku p.n.e. po pozbyciu się prawie wszystkich Czcicieli najemniczce do zabicia został tylko Duch Kosmosa. Udała się więc do kryjówki kultu w Delfach. Tam zjawiła się Aspazja i ujawniła przed Kasandrą swą przynależność do Czcicieli Kosmosa. Przyznała, że to ona była Duchem, i że wszystko zaczęło się sypać, gdy pośród nich zjawił się Dejmos. Powiedziała też, że w pewnym momencie wszystko wymknęło się spod jej kontroli i nie była zadowolona z kierunku, w jakim Cziciele zmierzali. Kasandra zdecydowała, że nie zabije Aspazji, a ta zostawiła za sobą kult. W tamtym momencie Czciciele Kosmosa przestali istnieć.

Stream the best stories.

Get Disney+