Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki

Cyklop z Kefalonii (zm. 431 rok p.n.e.) – przywódca kefalońskich bandytów, aktywny przed wojną peloponeską i na jej początku. Terroryzował region i rywalizował z misthios Kasandrą. Podczas swojej działalności stał się faktycznym przywódcą wysp Kefalońskich. Swoje przezwisko zawdzięcza brakowi lewego oka, w miejsce którego okazjonalnie wkładał swoje obsydianowe oko. Zginął w zatoce Kleptos na wyspie Kefalonii podczas walki z Kasandrą.

Biografia[]

W nieokreślonym momencie przed 431 rokiem p.n.e. Cyklop i jego ludzie osiedlili się na Kefalonii, gdzie osiłek założył swoją kryjówkę. Terroryzował miejscową ludność, a z czasem stał się faktycznym przywódcą regionu. Posiadał wielu podwładnych, których sowicie opłacał, dzięki czemu byli mu oni lojalni. Dzięki temu nikt nie był w stanie konfrontować się z Cyklopem, a ci, którzy tego próbowali, kończyli marnie.

W 431 roku p.n.e. Markos pożyczył od Cyklopa pokaźną sumę pieniędzy na zakup winnicy. Minęło jednak trochę czasu i właściciela winnicy zaczęli nachodzić ludzie osiłka, którzy grozili mu, że jeżeli nie odda Cyklopowi pieniędzy, zginie. Handlarz winem nie był w stanie spłacić długu, który zaciągnął u osiłka, więc wykorzystał swoją przyjaciółkę, Kasandrę, której podsunął pomysł wykradnięcia obsydianowego oka Cyklopa, które zamierzał potem sprzedać, aby zyskać pieniądze na spłacenie długu. Korzystając z okazji, jaką była chwilowa nieobecność Cyklopa na Kefalonii, Kasandra zakradła się do jego domu i ukradła obsydianowe oko.

Jakiś czas później Cyklop wrócił na Kefalonię i zacumował swój statek w zatoce Kleptos, gdzie miał wysłuchać raportu z ostatniej wyprawy Barnabasa, który wówczas dla niego pracował. Kapitan Adrestii podczas swojej żeglugi spotkał dryfującego na tratwie umierającego człowieka, który twierdził, że spotkał jednooką bestię. Gdy Barnabas o tym opowiadał, osiłek wściekł się, ponieważ nie lubił, gdy ludzie mówili na niego „Cyklop” i myślał, że żeglarz ma na myśli jego samego. Związał wtedy Barnabasa i zaczął podtapiać go w dzbanie z wodą. Na szczęście Barnabasa w zatoce pojawiła się Kasandra, która przybyła tam z powodu plotek mówiących o powrocie Cyklopa na Kefalonię, ponieważ chciała ostatecznie rozliczyć się ze zbirem. Skonfrontowała Cyklopa i pokazała mu, że ma przy sobie jego obsydianowe oko. Gdy osiłek zarządał zwrotu jego własności, najemniczka włożyła je w odbyt pobliskiej kozy. Cyklop wpadł w furię i razem z kilkoma swoimi ludźmi rzucił się na Kasandrę. Misthios zdołała jednak zabić ich wszystkich, po czym uwolniła Barnabasa i razem z nim uciekła z zatoki.

Ciekawostki[]

  • Oko Cyklopa może zostać później znalezione podczas polowania na kozy na Kefalonii. Znalezienie oka odblokowuje osiągnięcie „Podbite oko”.
Advertisement