Assassin's Creed Wiki
Advertisement
Assassin's Creed Wiki
Zagadnienie historyczne

Christopher Gist (ur. 1706 w Baltimore; zm. 1794 w Cumberland) – amerykański badacz i geodeta oraz członek zakonu templariuszy. Podczas wojny siedmioletniej był pierwszym oficerem na statku Shaya Cormaca"Morrigan".

Biografia[]

Wczesne życie[]

Gist urodził się w Baltimore w Ameryce Północnej w roku 1706. Jeszcze przed wybuchem wojny siedmioletniej osiedlił się w Północnej Karolinie i był sąsiadem sławnego Daniela Boone.

Dołączenie do templariuszy[]

W 1751 roku Gist spotkał brytyjskiego pułkownika i templariusza George'a Monro, który wciągnął go w szeregi swojego zakonu.

W 1755 roku Gist uczestniczył w zorganizowanej przez generała Braddocka ekspedycji przeciwko Francuzom.

Poznanie Shaya[]

W 1756 roku Christopher został złapany przez członków gangu, pracującego dla asasynów. Chcieli go powiesić, ale zjawił się wtedy Shay Cormac, który uwolnił Gista. Ten postanowił mu się odwdzięczyć – załatwił byłemu asasynowi załogę, podczas gdy ten odbił swój okręt z rąk bandytów. Następnie Gist spytał się Shaya, czy może zostać jego pierwszym oficerem, ten zgodził się.

Przez następnie lata Gist i Shay żeglowali razem. Dzięki temu stali się sobie bardzo bliscy. Shay zobaczył w Christopherze prawdziwego i lojalnego przyjaciela. Gist przyczynił się do ostatecznego wprowadzenia Cormaca w szeregi templariuszy, co nastąpiło w 1758 roku.

Dwa lata później, gdy Shay i Haytham ostatecznie pokonali asasynów, Christopher i inni templariusze zajęli się oczyszczaniem koloni ze wszystkich wpływów bractwa tak, by nigdy nie zagrażało już zakonowi templariuszy.

Galeria[]

Ciekawostki[]

Ogólne[]

  • Imię Christopher to połączenie dwóch greckich słów Χριστος – Christos i φορος nosiciel od φερω – phero niosę – co w tłumaczeniu znaczy „niosący Chrystusa” w znaczeniu „przynoszący Chrystusa” lub też „noszący w sobie Chrystusa”.
  • W rzeczywistości Christopher Gist zmarł w 1759 roku.

Assassin's Creed: Rogue[]

  • Kiedy Christopher stoi za sterem "Morrigan", Shay może go zabić za pomocą granatów odłamkowych.
  • We wspomnieniu Liniowce jest pewien błąd, przez który można zobaczyć Gista przy sterze "Morrigan" i na pierwszym planie jednocześnie.
Advertisement