FANDOM

Bottega di Leonardo a Firenze (pl. Warsztat Leonarda we Florencji) – miejsce, w którym Leonardo da Vinci przeprowadzał swoje badania, bądź zajmował się sztuką, podczas jego pobytu we Florencji.

Historia Edytuj

Leonardo zafundował sobie własny warsztat zaraz po zakończeniu swojego szkolenia u Andrei del Verocchio. Tam też wykonywał zlecenia dla szlacheckich rodzin z Florencji, m.in. dla Marii Auditore, która poznała go ze swoim synem, Ezio.
Po egzekucji Giovanniego, Petruccia i Federica Auditore oraz oczernieniu rodziny Ezia, Leonardo ukrył go w swoim warsztacie, gdzie szukał go strażnik. Florencki asasyn uratował swojego przyszłego przyjaciela.
Następnie, Leonardo odszyfrował tam kilka stron kodeksu asasynów, stworzył drugie ukryte ostrze, zatrute ostrze oraz studiował ludzką anatomię.
W 1480 roku, Leonardo otrzymał propozycję przeniesienia swojego warsztatu do Wenecji, z której korzystał i szybko opuścił Florencję.

Ciekawostki Edytuj

  • Ezio mógł wejść do warsztatu Leonarda w misji Cristiny Ostatnia posługa, mimo tego, że Leonardo w niej nie występował, a Ezio nie miał nawet celu tam wchodzić.