FANDOM

Bomby dymne – przedmiot, występujący w Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood, Assassin's Creed: Revelations, Assassin's Creed III, Assassin's Creed III: Liberation, Assassin's Creed IV: Black Flag, Assassin's Creed: Rogue, Assassin's Creed: Unity, Assassin's Creed: Syndicate, Assassin's Creed Chronicles: India, Assassin's Creed (film) i Assassin's Creed: Ostatni potomkowie.

Opis Edytuj

Bomby dymne są niewielkimi ładunkami (wielkością zbliżone do piłeczki golfowej). Wytwarza się je z myślą o odwróceniu uwagi przeciwnika oraz zamaskowaniu swojej pozycji. Mogą zostać rzucone pod nogi podczas biegu, bądź w określone miejsce znajdujące się w zasięgu rzutu używającego.

Wiadomo, że były używane przez asasynów od czasów renesansu. Asasyn, na którego wyposażeniu znajdowały się bomby dymne, był w stanie za ich pomocą zatrzymać pościg, oślepiając prześladowców i szybko zniknąć. Używał ich np. Ezio Auditore da Firenze. W okresie działania we Włoszech mógł on jedynie zakupywać bomby dymne, natomiast w Konstantynopolu nauczył się własnoręcznie je tworzyć. Należało w tym celu wykorzystać fosfor jako główny składnik ładunku.

Bomb dymnych używali także rekruci w Rzymie po osiągnięciu rangi weterana.

W XVIII wieku z bomb dymnych korzystali także Edward Kenway, Haytham Kenway, Aveline de Grandpré, Ratonhnhaké:ton, Arno Dorian i Shay Cormac.

XIX-wiecznymi asasynami, którzy ich używali, byli Arbaaz Mir, Evie Frye i Jacob Frye. Arbaaz pozyskiwał je ze skrzyń lub z ciał zabitych przeciwników, a brytyjskie rodzeństwo asasynów mogło kupić bomby dymne tylko w sklepie.

Współcześnie bomb dymnych użyli więźniowie Abstergo w Madrycie do wywołania buntu i ucieczki. Ładunków tych używał także Griffin oraz jego uczniowie Owen Meyers i Javier Mondragón.

Ciekawostki Edytuj

  • W Assassin's Creed: Revelations, za zabicie pięciu strażników pod osłoną ładunku dymnego, gracz otrzymuje osiągnięcie „Widzę cię”.
Ikona Nazwa Jak uzyskać Punkty Trofeum
I can see you Widzę cię Zabij 5 strażników pod osłoną ładunku dymnego. 20 G PS3BronzeBrąz

Zobacz też Edytuj

Stream the best stories.

Get Disney+