FANDOM

Bernardo di Bandino Baroncelli (1453 — 1479) – członek rzymskiego rytu zakonu templariuszy, sojusznik Pazzich, biorący udział w ich spisku przeciw Medyceuszom.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Bernardo urodził się 1453 roku i został wychowany w nienawiści do Medyceuszy, przez to, że ci wygnali jego kuzynostwo. Ostatecznie został bankierem współpracującym z rodziną Pazzi, dzięki którym został także członkiem zakonu templariuszy.

Spisek Pazzich Edytuj

„Wszystko tu jest. Miecze. Kije. Topory. Pancerze. Łuki. Twoim ludziom niczego nie zabraknie.”
―Bernardo o zaopatrzeniu spiskowców.[src]

W 1478 roku Bernardo brał udział w planowaniu zamachu na Wawrzyńca Wspaniałego i jego brata Giuliano. Był on odpowiedzialny za zaopatrzenie spiskowców w broń. Wziął także udział w spotkaniu przygotowującym do zamachu w katakumbach pod bazyliką Santa Maria Novella. Zapewnili swojego mistrza o ich zobowiązaniu sprawie templariuszy i, nie wiedząc że są podsłuchiwani przez asasyna Ezio Auditore, zakończyli spotkanie.

Nazajutrz, podczas wielkiej mszy, spiskowcy zaatakowali rodzinę Medyceuszy. Bernardo rozpoczął atak, tnąc Giualiano w szyję. Gdy Francesco de' Pazzi był zajęty brutalnym mordowaniem brata Lorenzo, Bernardo uciekł z miejsca zbrodni, lecz został aresztowany zanim zdołał uciec do Konstantynopola.

Ucieczka i śmierć Edytuj

Bernardo zdołał uciec z aresztu i ukryć się w San Gimignano, gdzie szukali go miejscowi najemnicy i sojusznicy Ezio Auditore, lecz bez skutku. W tym samym czasie pogłębiała się paranoja templariusza, co widać było po tym, że ciągle upewniał się, że jest bezpieczny, a także rozmawiał ciągle o tym ze swoją przyboczną strażą. Z tą ochroną wybierał się on też na miejskie targi.

W 1479 roku Ezio Auditore dowiedział się, że Bernardo uciekł do San Gimignano i ukrył się tam bez śladu. Asasyn badał miasto i ostatecznie udało mu się znaleźć Bernardo za pomocą Orlego Wzroku. Niezauważenie wyeliminował on straż przyboczną, co spowodowało desperacką ucieczkę templariusza. Ezio dogonił go i zabił, wyciągając przed tym informacje na temat miejsca ukrycia Jacopa de' Pazzi.

Ostatnie słowa Edytuj

  • Bernardo: Wiedziałem, że przyjdziesz...
  • Ezio: Gdzie jest Jacopo?
  • Bernardo: Abyś mógł uczynić mu to co mnie?
  • Ezio: Wciąż masz czas, by oczyścić swoje sumienie.
  • Bernardo: Zbieramy się w kościele, gdy spotkanie zostanie zwołane...
  • Ezio: Mi duole dover giungere a tanto. (Przykro mi, że do tego doszło). Requiescat in Pace.

Ciekawostki Edytuj

  • W książce Assassin's Creed Renesans Bernardo ucieka do Konstantynopola, ale zostaje złapany i powieszony we Florencji.

Stream the best stories.

Get Disney+